شیخ نعیم قاسم: دستاوردهای اخیر حزب الله منطقه را متحول کرده است
کد خبر: 4065708
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

شیخ نعیم قاسم: دستاوردهای اخیر حزب الله منطقه را متحول کرده است

قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان گفت: چهل سال رشد صعودی، پیروزی‌های بزرگ، تحولات محوری در منطقه، شکستن پروژه‌های آمریکایی‌ ـ اسرائیلی و احیای آرمان فلسطین از دستاوردهای مهم حزب الله لبنان از زمان تاسیس بوده که منطقه را متحول کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، شیخ نعیم قاسم، قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: حزب الله با غافلگیری‌های نظامی در خشکی و دریا و با توانایی‌های کیفی و فراوان، دشمن صهیونیست را غافلگیر کرد. حزب الله با برنامه‌ریزی دقیق و حضور گسترده در نقاط نبرد نظامی با آمادگی کامل، دشمن را غافلگیر کرد و این یکی از خلاقیت‌ها و نقشه‌های فرمانده شهید و الهام‌بخش و استثنایی، عماد مغنیه است.

وی ادامه داد: از زمان تجاوز سال 2006 تا امروز، اسرائیل از تجاوز به لبنان منصرف شده است، زیرا حزب‌الله همیشه برای هر رویارویی حاضر است، حتی اگر به سطح جنگ هم برسد و اگر مقاومت ادامه‌دار حزب‌الله نبود، اسرائیل برای باج‌گیری سیاسی و دستیابی به موفقیت در میدان، به لبنان حمله می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1992 فعالیت پارلمانی حزب‌الله آغاز شد و توانست بر قوانین تأثیر بگذارد و به مناطقی که نمایندگی آن را بر عهده داشت خدمت کند و با فعالیت‌های بزرگ قانون‌گذاری کرد. اما تا سال 2005 در هیچ دولتی شرکت نکرد و علل بحران اجتماعی ـ اقتصادی به تروریسم و ​​توطئه آمریکا محدود نمی‌شود. در مورد لبنان، این بحران شامل فساد گسترده در دولت در همه سطوح و ماهیت سیستم فرقه‌ای است که از عاملان فساد محافظت می‌کند.

وی به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس حزب‌الله افزود: چهل سال رشد صعودی، پیروزی‌های بزرگ، تحولات محوری در منطقه، شکستن پروژه آمریکایی‌ ـ اسرائیلی، احیای آرمان فلسطین و قدس و مطرح کردن آن به عنوان مسئله اول جهان اسلام و تبدیل آن به قطب‌نمای رهایی و استقلال بزرگترین دستاوردهای حزب الله بوده است.

انتهای پیام
captcha