دعوت حماس از مردم فلسطین برای حضور در مسجدالاقصی
کد خبر: 4065831
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹

دعوت حماس از مردم فلسطین برای حضور در مسجدالاقصی

جنبش حماس از همه مردم فلسطین در کرانه باختری، قدس و مناطق اشغالی خواست تا با حضور پرشمار خود در مسجدالاقصی با تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی این مکان مقدس مقابله کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مصطفی الشنار، یکی از رهبران جنبش حماس، از همه مردم کرانه باختری، بیت‌المقدس و مناطق اشغالی که می‌توانند خود را به مسجدالاقصی برسانند، خواست تا در نماز صبح جمعه این هفته در این مسجد حضور پیدا کنند و با تلاش‌های رژیم صهیونیستی  برای یهودی‌سازی و هجوم به مسجدالاقصی مقابله کنند.

الشنار با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: ازآنجایی‌که عامل دینی نقش مهمی در مبارزه بر سر آرمان فلسطین دارد، باید از همه مناسبت‌های دینی استفاده کرد و این مناسبت‌ها را در مسجدالاقصی  گرامی داشت.

وی افزود: مسجدالاقصی امروز در معرض تخریب قرار دارد و بازسازی آن و حضور در این مسجد مقدس از  مهم‌ترین ابزارهایی است که در حال حاضر برای حفاظت از مسجد مبارک الاقصی در دست داریم.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به نزدیک شدن دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی به فروپاشی تأکید کرد که این رژیم دچار سردرگمی و خلأ سیاسی شده و قادر به تشکیل دولتی پایدار نیست.

از سویی حازم قاسم سخنگوی حماس در گفتگو با رادیو «صوت الاقصی» عنوان کرد: خلأ سیاسی و سردرگمی دولت رژیم صهیونیستی از سال 2018 که آویگدور لیبرمن وزیر جنگ وقت پس از شکست در نبرد «حد السیف» (شکست نیروهای ویژه سرت متکال در شرق خان یونس) مجبور به استعفا شد، آغاز شد.

قاسم تصریح کرد که مقاومت ضعف، سستی و پوشالی بودن دشمن صهیونیستی و ناتوانی این رژیم در بقا و پایداری به رغم تمامی تحولات پیرامونی خود را برملا کرد.

وی افزود: کابینه‌های صهیونیستی مختلف و شخصیت‌های زیادی آمدند و رفتند که همه این‌ها ناشی از ضعف و سستی این رژیم است و تنها چیزی که باقی مانده، ملت فلسطین است که هر روز به اصول و سرزمین خود پایبندتر می‌شود.

سخنگوی حماس تأکید کرد که ازهم‌گسیختگی دشمن صهیونیستی باید پیامی حقیقی برای تمامی طرف‌هایی باشد که به دنبال عادی‌سازی روابط با این رژیم هستند و این طرف‌ها باید به جای اشغالگران، با ملت و مقاومت فلسطین، صاحبان اصلی این سرزمین و آینده آن رابطه برقرار کنند.

حازم قاسم اظهار داشت که حماس در تمامی محافل منطقه‌ای و بین‌المللی برای تشکیل چتری حمایتی برای ملت فلسطین به منظور ثبات و پایداری در سرزمین خود تلاش خواهد کرد.

قاسم تصریح کرد که تمامی رؤسا و وزرای اسرائیلی با وعده‌های دروغ سر کار آمدند و مدعی بودند که حماس و مقاومت را شکست خواهند داد و این در حالی است که حماس و مقاومت روز به روز بیشتر قدرت می‌گیرند.

وی تأکید کرد که حماس و مقاومت هر لحظه قدرتمندتر می‌شوند و امروز به کابوسی برای سیاستمداران رژیم صهیونیستی تبدیل شدند.

انتهای پیام
captcha