استقبال گسترده مردم فلسطین از فراخوان «ندای فجر عظیم»
کد خبر: 4084260
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

استقبال گسترده مردم فلسطین از فراخوان «ندای فجر عظیم»

هزاران فلسطینی سحرگاه امروز با حضور در مسجد مبارک الاقصی و در پاسخ به فراخوان «ندای فجر عظیم» نماز صبح را در این مسجد مقدس اقامه کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، هزاران فلسطینی از مناطق مختلف اراضی اشغالی سحرگاه امروز با حضور در محوطه‌ها و صحن‌های مسجد مبارک الاقصی نماز صبح را با شکوه تمام در قبله نخست مسلمانان به‌جا آوردند.

مردم فلسطین در اعتراض به اقدامات صهیونیست‌ها علیه مقدسات خود در قدس و دیگر مناطق فلسطین پویشی به نام «ندای فجر عظیم» به راه انداخته‌اند.

در این پویش تعداد زیادی از مردم فلسطین از مناطق مختلف اراضی اشغالی خود را به مسجدالاقصی رسانده و نماز صبح را در این مکان مقدس اقامه می‌کنند.

مسجدالاقصی در ماه‌های اخیر شاهد یورش‌های گسترده و پیاپی از جانب شهرک‌نشینان افراطی بوده است. در آخرین اقدام تحریک‌آمیز، اشغالگران در صحن این مسجد مبارک اقدام به نواختن بوق کردند. این مراسم یکی از آیین‌های یهودی در برگزاری جشن‌هاست.

علاوه بر این حفاری‌های غیرقانونی در محوطه این مکان مقدس منجر به ظهور شکاف‌هایی در بنای مسجد در قسمت باب الحدید و ریزش سنگ‌های چندین ستون مسجدالاقصی شده است.

از سویی این مسجد هر هفته از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست مورد یورش قرار می‌گیرد، این حملات با حمایت کامل نظامیان صهیونیست صورت می‌گیرد. همچنین تلاش‌های بسیاری برای یهودی‌سازی قدس و مصادره خانه‌های اهالی فلسطینی این شهر به سود صهیونیست‌ها در جریان است.

انتهای پیام
captcha