آشنایی با تاریخ کتابت و چاپ قرآن در نمایشگاه کتاب مدینه
کد خبر: 4065944
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

آشنایی با تاریخ کتابت و چاپ قرآن در نمایشگاه کتاب مدینه

مجمع چاپ قرآن ملک فهد عربستان با عرضه جدیدترین آثار خود در حوزه چاپ و نشر نسخه‌های قرآن، در نمایشگاه کتاب 2022 مدینه منوره که از سوی وزارت فرهنگ عربستان برگزار می‌شود، حضور یافته است.

غرفه مجمع چاپ قرآن عربستان در نمایشگاه کتاب مدینه

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(واس)، مجمع چاپ قرآن ملک فهد امسال با چاپ‌های مختلف نسخه‌های قرآنی در اشکال و اندازه‌های مختلف و با روایات متعدد، نسخه‌های تفسیر آسان در دو جلد دانشگاهی و معمولی و ترجمه‌های مختلف پرطرفدار قرآن مانند اندونزیایی، فیلیپینی و اردو در نمایشگاه 2022 کتاب مدینه حضور یافته است.

در غرفه مخصوص این مجمع همچنین نمایشگرهایی تعبیه شده که خدمات مرکز چاپ قرآن عربستان را با نمایش بارکدهایی که روی گوشی‌های تلفن همراه باز می‌شود، به سمع و نظر بازدیدکنندگان می‌رساند. 

غرفه مجمع چاپ قرآن عربستان در نمایشگاه مدینه

همچنین کلیپی در این غرفه پخش می‌شود که مستندی از فعالیت‌های مجمع قرآن عربستان است و در ادامه بینندگان شاهد مراحل کتابت قرآن از لوح‌های چوبی اولیه تا چاپ قرآن بر روی کاغذهای امروزی خواهند بود. نمایش ادوات چاپ از جمله کاغذها، نخ، چرم و سایر موادی که برای چاپ یک قرآن مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز از دیگر بخش‌های معرفی شده در این ویدئو است.

نمایش چاپ‌های مختلف قرآن در نمایشگاه کتاب مدینه

مجمع چاپ قرآن ملک فهد هرساله با حضور در چنین نمایشگاه‌هایی آثار مختلفی از نشریات خود را به بازدیدکنندگان اهدا می‌کند که این دوره 12 هزار نسخه از چاپ‌های مختلف قرآن‌های این مرکز را برای توزیع در بین بازدیدکنندگان غرفه در طول مدت نمایشگاه اختصاص داده است.

نمایشگاه کتاب 2022 مدینه از تاریخ 16 ژوئن(26 خرداد) افتتاح شده و به مدت 10 روز تا 25 ژوئن(4 تیر) پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر عربستان است.

انتهای پیام
captcha