قضات و کارکنان قوه قضاییه نماد سلامت اداری باشند
کد خبر: 4066282
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
آیت‌الله اعرافی:

قضات و کارکنان قوه قضاییه نماد سلامت اداری باشند

امام جمعه قم گفت: قضات و کارکنان قوه قضائیه باید نماد سلامت اداری و الگوی سلامت و پاکیزگی از هر خطا باشند، هر کجا که توصیه می‌کنیم و می‌گوییم اگر لغزشی وجود داشت باید توسط قوه قضائیه رسیدگی شود و این قوه باید پاکیزه‌ترین باشد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، امام جمعه قم به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی، امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه سوم تیرماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، اظهار کرد: اسلام و قرآن آمده است که به بشر بگوید که شما فقط مادی نیستید بلکه دایره بزرگی هستی که درون شما حلقه‌های وصل به عالم ملکوت وجود دارد و فطرت‌های معنوی سبب هدایت شما به قله‌های بلند است.

وی با بیان اینکه نباید از نیازهای معرفتی و معنوی و علمی کودکان و نوجوانان غافل شد، افزود: در آیات الهی بر این موضوع تاکید شده که پشتوانه تقوای شما این است که بدانید علم و آگاهی خدا شما را در بر گرفته و همواره باید دانست که ما در پیشگاه خدا هستیم.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضاییه با اشاره به اینکه از همه دست‌اندرکاران و قضات که به مردم خدمت می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم، بیان کرد: اقدامات دستگاه قضایی در زمینه تکمیل و اجرای سند تحول قوه قضائیه که در دستور کار قرار دارد و تأکید بر سرعت همراه با دقت در دادرسی و فرایند رسیدگی به پرونده‌های قضایی که سبب می‌شود مردم کمترین معطلی را در این مسیر احساس کنند قابل توجه است.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: کمک به صنعت و تولید در دستگاه قضا راهبردی است که به آن توجه شده و باید استمرار پیدا کند، قضات و کارکنان قوه قضائیه باید نماد سلامت اداری و الگوی سلامت و پاکیزگی از هر خطا باشند، هر کجا که توصیه می‌کنیم و می‌گوییم اگر دچار لغزش شد باید توسط قوه قضائیه رسیدگی شود و این قوه باید پاکیزه‌ترین باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آب و برق دو پایه و زیر ساخت زندگی اجتماعی ما است، از دولت محترم به خاطر برنامه‌هایی که در این قلمر دارد و تلاش می‌کند تا خاموشی‌ها به حداقل برسد تشکر می‌کنیم، اگر جامعه می‌خواهد در تابستان در زمینه آب و برق دچار مشکل نشود باید صرفه‌جویی کند.

اعرافی با بیان اینکه حدود 20 درصد در زمینه برق و 10 درصد در زمینه آب کمبود داریم، گفت: اگر این درصد را با صرفه‌جویی پیش‌گیری کنیم قطعی نخواهیم داشت، صرفه‌جویی در زمینه آب و برق باید مورد تاکید خانه و خانواده و بازار باشد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: سهم استان قم از آب انتقالی به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده که از مدیران استان و وزارتخانه‌های ذی‌ربط می‌خواهم به این نکته توجه کنند، البته همه اقوام و مردم برای ما یکسان هستند ولی این کاهش برای ما جای سوال است و باید برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه برای آینده آب و برق کشورمان نیازمند برنامه‌های جدی هستیم، تصریح کرد: از مجلس و دولت می‌خواهیم که سرمایه‌گذاری‌های لازم در زمینه آب و برق مورد توجه باشد، طرح‌های فاضلاب در کشور نیازمند توجه و کمک است.

امام جمعه قم بیان کرد: خانه‌ها، مدارس و مراکز اجتماعی و همه باید بدانیم مواد مخدر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی به کشورمان وارد می‌کند و فرهنگ ما باید به سمت کنترل رشد مواد مخدر باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: از دستگاه‌های فرهنگی و مساجد و بسیج انتظار می‌رود برای اوقات فراعت نسل نو برنامه مناسب و دقیقی داشته باشند و نقش خانواده‌ها در این زمینه مهم است، موج‌های فساد سخت و سنگین است که دل هر انسان را به درد می‌آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: وظیفه عمومی همه است که نسبت به فساد حساس باشیم و این وظیفه همگانی است و دستگاه‌های فرهنگی باید بیش از پیش حضور فعال در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha