گاهی یک تلاوت می‌تواند از سخنرانی‌ اثرگذار‌تر باشد + صوت
کد خبر: 4066873
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
عضو کاروان قرآنی حج:

گاهی یک تلاوت می‌تواند از سخنرانی‌ اثرگذار‌تر باشد + صوت

قاری بین‌المللی گفت: قرآن، پیام‌آور وحدت مسلمین و زبان مشترک آنهاست و گاهی یک تلاوت می‌تواند از بسیاری از سخنرانی‌ها اثرگذار‌تر باشد. لذا ویترین کار قرآنی و دینی کشور همین تلاوت‌ها و آوا‌های دینی است.

قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی کشور و عضو کاروان قرآنی حج امسال، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه توفیق سفر معنوی حج چندبار نصیب بنده شده، اما این‌بار برایم خیلی شوکه‌کننده است و نمی‌توان از احساس آن سخن گفت، اظهار کرد: به‌ لطف خدا این توفیق نصیبم شد و امیدوارم بتوانم نماینده خوبی برای جامعه قرآنی کشور در این سفر معنوی باشم.

وی با اشاره به اینکه حجم برنامه‌های قرآنی در سرزمین وحی زیاد است و باید کیفیت در کنار کمیت حفظ شود، گفت: این موضوع کار را سخت می‌کند. لذا موظفیم برای تک‌تک برنامه‌های خود تلاوت‌های فاخر، خوب، تاثیرگذار و جذابی را اجرا کنیم؛ البته برخی دوستان توانمندی بیشتری دارند و وظایف دیگری بر عهده‌شان است. امیدوارم به برکت قرآن و حرمین شریفین این اتفاق به نحو احسن صورت گیرد.

قاری بین‌المللی کشور از ضرورت آمادگی برای اجرای برنامه‌های قرآنی در این سفر سخن گفت و افزود: در قدم اول مهمترین آمادگی، آمادگی روحی است. نماینده قرآنی کشور موظف است که تمهیداتی را در نظر بگیرد و می‌خواهد در کدام اماکن، شهر‌ها و مراکز متبرک حضور پیدا کند. قدم بعدی اصل ماموریت است، چراکه ما علاوه بر انجام اعمال و مناسک، برای یک ماموریت مهم اعزام می‌شویم و باید آمادگی داشته باشیم تا این مأموریت مهم را به نحو احسن انجام دهیم و این موارد جزو اولویت‌های ماست.

مقدمی با اشاره به دستاوردی مهم این سفر معنوی و حضور کاروان قرآنی برای ملت و کشور، گفت: قرآن پیام‌آور وحدت مسلمین و زبان مشترک تمام مسلمین جهان است. این اقدام که یک کاروان قرآنی، از کشوری که مبنای وجودی‌اش قرآن و اهل بیت(ع) است، حرکت می‌کند و به اجرای برنامه‌های قرآنی فاخر می‌پردازد، قطعاً اثرگذار خواهد بود. ویترین کار قرآنی و دینی همین تلاوت‌ها و آوا‌های دینی است که می‌تواند بسیار تاثیرگذار و پیام‌آور وحدت و نمایش چهره قرآنی کشور ما باشد.

اشک شوق حجاج از تلاوت‌ قاریان ایرانی

وی ادامه داد: قرآن زبان مشترک مسلمین جهان محسوب می‌شود و ارتباط‌ برقرار کردن مسلمانان با تلاوت‌ بسیار راحت‌تر است. سال‌ها پیش در مسجدالحرام با حضور ملیت‌های مختلف تلاوت‌هایی را اجرا می‌کردیم و اشک شوق و معنویت را در رخ این عزیزان می‌دیدیم که برای ما ارزشمند بود و قطعاً یک تلاوت می‌تواند از بسیاری از سخنرانی‌ها اثرگذار‌تر باشد.

عضو کاروان قرآنی حج با اشاره به ضرورت حفظ رهاورد این سفر معنوی، گفت: همه از فضیلت حج و اعمال آن مطلع هستند و زمانی که تمامی مناسک این سفر معنوی به خوبی انجام شود، فرد زندگی جدیدی را شروع خواهد کرد و محافظت از این خلقیات و اندیشه‌ها دشوار است، اما حضور در اماکن شریفه می‌تواند این قوت را در حاجی ایجاد کند که این حالات را حفظ کند؛ چراکه ممکن است دوباره امکان این سفر پیش نیاید. 

مقدمی در پایان اظهار کرد: پیش از این سفری به حج داشتم و عموم برنامه‌هایمان در طبقه دوم مسجدالحرام اجرا می‌شد که روبه‌روی ناودان طلا بود؛ اغلب در حین اجرا‌ها می‌دیدم که قاریانی از دیگر کشور‌ها از جمله مصر می‌آمدند و درخواست تلاوت می‌کردند. ما می‌پذیرفتیم و آن‌ها مشارکت می‌کردند که فضای بسیار زیبایی را در مسجدالحرام خلق می‌کرد، به‌ طوری که خیلی از حجاج هر شب منتظر ساعت ۱۰ شب بودند تا تلاوت‌ها اجرا شود. این سفر برای من بسیار خاطره‌انگیز بود.

کد

در کاروان نور امسال قاسم رضیعی از تهران به عنوان سرپرست کاروان نور، قاسم مقدمی از خوزستان، مسعود نوری از تهران، سیدحمیدرضا مقدسی از قم، هادی موحدامین از تهران، امیرحسین رحمتی از گلستان، علیرضا بیژنی از خراسان رضوی، مجتبی پرویزی از تهران، مهدی کرمی از زنجان، مهدی سعادتی کیا از لرستان، حمید حق طلب از خراسان رضوی، علیرضا مکاری از اصفهان، سیدمحمد طا‌هایی از مازندران، یوسف جعفرزاده از هرمزگان، رضا گلشاهی از خراسان رضوی و گروه تواشیح مصباح‌الهدی متشکل از عدنان مؤمنین، رسول مظفری وانانی، امین میمندی، احسان سوری دمقی و سیدمحمد هاشمی از خوزستان حضور دارند.

انتهای پیام
captcha