فعالیت‌های خیریه «سادیو مانه» در زادگاهش + فیلم و عکس
کد خبر: 4066962
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
بازیکن مسلمانی که محبوب شد؛

فعالیت‌های خیریه «سادیو مانه» در زادگاهش + فیلم و عکس

سادیو مانه، بازیکن مسلمان سنگالی که اخیراً از لیورپول جدا شده و به بایرن مونیخ آلمان پیوسته است، بانی بسیاری از کارهای خیر در روستای محل تولدش بوده و این روستای ناشناس و دورافتاده را متحول کرده است.

سادیو مانه؛ پیشگام فعالیت‌های خیریه + فیلم و عکسبه گزارش ایکنا به نقل از alquds.co.uk، این بازیکن مسلمان که به الهام‌بخش ساده‌زیست معروف شده است، بازیکن باشگاه اروپایی بایرن مونیخ بوده و توانسته روستای دورافتاده و ناشناس خود با نام «بامبالی» را به روستایی نمونه و ایده‌آل تبدیل کند.

نزدیکان مانه می‌گویند که او شخصیتی متواضع و نیکوکار دارد و روزنامه‌ها و سایت‌های جهانی نیز به رصد آخرین فعالیت‌های خیریه و بشردوستانه‌ در زادگاهش پرداخته‌اند و این روزها انتقال وی به بایرن مونیخ مورد توجه گسترده رسانه‌ای قرار گرفته است.

فهرستی از فعالیت‌های خیریه سادیو مانه در روستایش بدین شرح است:

ـ ساخت مدرسه به ارزش 250 هزار یورو

ـ ساخت بیمارستان به ارزش 455 هزار یورو

ـ نصب شبکه‌ای برای دسترسی مردم روستا به اینترنت

ـ پرداخت ماهانه 70 یورو به هر خانواده از روستایش

ـ تهیه لپ‌تاپ مجانی برای دانش‌آموزان ممتاز

همچنین دو پروژه از سوی مانه در دست اجراست که شامل ساخت اداره پست برای روستای بامبالی و پمپ بنزین برای خدمت به مردم روستایش است. او مسجدی را نیز در روستا ساخته است، پدرش در زمان حیات امام جماعت مسجد روستایش بود.

سادیو مانه؛ پیشگام فعالیت‌های خیریه + فیلم و عکس

سادیو مانه سال گذشته نیز برای کسب مجوز احداث بیمارستان در روستای زادگاهش «بامبالی» با رئیس‌جمهور این کشور «مکی سال» دیدار کرد که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، وی هیچ وقت فراموش نمی‌کند که پدرش به دلیل نبود بیمارستان در زادگاهش درگذشت.

مانه متولد 10 آوریل 1992 در سنگال، در یک خانواده به شدت فقیر بزرگ شد و از 10 سالگی تصمیم گرفت فوتبالیست شود.

کودکی‌اش در روستای «بامبالی» در جنوب سنگال و نزد خانواده عمویش گذشت چون پدر و مادرش به خاطر فقر و فرزندان زیاد، توانایی نگهداری از او را نداشتند.

مانه این روزها از لیورپول جدا شده و به بایرن مونیخ پیوسته، وی نخستین خرید گران‌قیمت و سرشناس بایرن مونیخ در فصل نقل و انتقالات تابستانی لقب گرفته است. این مهاجم سنگالی بعد از چند فصل درخشش در لیگ برتر انگلیس تصمیم گرفت راهی بوندسلیگا شود تا پیراهن بایرن مونیخ را بر تن کند.

سادیو مانه بعد از ۶ فصل حضور در لیورپول تصمیم به جدایی از این تیم گرفت. مانه با قراردادی سه ساله راهی بایرن مونیخ شده است.

انتهای پیام
captcha