اجرای طرح قرآنی «بشری» در بندر ماهشهر
کد خبر: 4067150
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

اجرای طرح قرآنی «بشری» در بندر ماهشهر

طرح بشری که به آموزش نوین قرآن می‌پردازد به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بندر ماهشهر اجرا می‌شود.

اجرای طرح قرآنی بشری در بندرماهشهر

به گزارش ایکنا، شورای هماهنگی جلسات قرآن بندر ماهشهر با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح آموزش نوین قرآن کریم(طرح بشری) را اجرا می‌کند.

این طرح با حضور مدرسان اعزامی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طی روزهای هشتم تا دوازدهم تیرماه اجرا می‌شود. از جمله مدرسان حاضر در این دوره می‌توان به ابراهیم کرمانی‌نژاد، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اشاره کرد.

این دوره آموزشی در مصلای امام خمینی(ره) بندر ماهشهر و هر روز در دو نوبت صبح (از ساعت 8 تا 12) و عصر (از ساعت 17 تا 20:30) برپا می‌شود. علاقه‌مندان به حضور در این دوره برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 09017841849 تماس بگیرند.

طرح بشری برای اولین بار در سال 1380 و از سوی عبدالرضا صدیق، مدرس قرآن ارائه شده است، از جمله ویژگی‌های این طرح باید به عمومی و فراگیر بودن آن اشاره کرد، به طوری که در تمام زمان‌ها و مکان‌ها قابل استفاده است.

در این روش، آموزش‌ها با بهره‌گیری از روش گفتاری – شنیداری و در سه مرحله اساسی «اِسماع»، «اِستماع» و «اِتباع» صورت می‌گیرد.

از جمله اهداف این طرح آموزشی می‌توان به فراگیری قرآن کریم به شیوه پیامبر اکرم(ص)، آموزش به روش آکادمیک، ارائه محتوا و مطالب آموزشی استاندارد، جلوگیری از اتلاف زمان، قابل درک برای تمامی اقشار جامعه و ... اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha