آمریکا؛ ظالم‌ترین ناقض حقوق بشر
کد خبر: 4068388
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲
یادداشت

آمریکا؛ ظالم‌ترین ناقض حقوق بشر

در این نوشتار حملات نظامی آمریکا به عنوان ظالم‌ترین ناقض حقوق بشر، دخالت‌ در امور داخلی کشورهای مختلف و اقدامات ضدانسانی این کشور در دنیا و ایران مورد بررسی قرار گرفته است.

حقوق بشر آمریکایی

بشر در گذشته دور از حکام مستبد محلی و از ظلم امپراطوری‌ها در ستم و رنج قرار داشت و در سه قرن اخیر کشورهای سلطه‌گر غربی و در رأس آن شیطان بزرگ عامل ظلم و جنایت و مانع برقراری صلح و آرامش جهان بوده‌اند و ملت مسلمان ایران نیز به‌علت ماهیت اسلامی ضد ظلم و ستم، از کشورهای سلطه‌گر زخم‌های زیادی دیده و به‌خصوص در ۷۰ سال اخیر زخم‌های مستقیمی را از ایالات متحده آمریکا بر پیکر خویش دارد.

ده‌ها جنگ در سراسر دنیا، کودتا، تعداد زیاد زندان‌های تروریست‌پرور، کشتار، نفوذ در دولت‌ها و استعمار نوین، ترویج فساد، بردگی دنیا با دلار و نظام‌های خودساخته بین‌المللی، تحمیل برنامه‌هایشان به کشورها و تحمیل سبک زندگی منحط غربی و تلاش برای همسوسازی دولت‌ها و ملت‌ها با خود است.

آمریکا کشف نشد!

الف) آمریکا و غرب مبدع استعمار گسترده: بعد از قدم نحس ۵۳۰ سال پیش کریستف کلمب؛ آمریکا کشف نشد! بلکه آمریکا به اشغال نیروهای وارد شونده به این قاره در آمد و کشتار وسیع سرخ پوستان و غارت از بومیان رخ داد و دامنه استعمارگری از غرب آمریکای لاتین تا شرق آسیا صورت گرفت و آن‌ها کشورهای زیادی را مستعمره خویش کردند و تجارتِ برده با قریب به ۱۲٫۵ میلیون برده‌ آفریقایی نخستین سوغات آمریکاییان وحشی بوده است.

ب) حملات نظامی به کشورها و ظلم‌های وارده به کشورها: حمله نظامی به کشورهای پاناما، مکزیک، هندوراس، گواتمالا، هائیتی، نیکاراگوا، السالوادور، یونان، فیلیپین، کوریا، هندوراس، سودان، کیوبا، ویتنام، حمله به لیبی پس از پیروزی انقلاب این کشور و سرنگونی قذافی، پورتریکوخ، گرینادا و همچنین اشغال کشورهای نیکاراگوئه، هائیتی، دومینکن، پاناما، کاستاریکا، اشغال چین در ۹۰ سال پیش، لائوس، اکوادور، عملیات نظامی گسترده در عراق (جنگ اول خلیج فارس)، اشغال سومالی، حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده که بعدها ثابت شد القاعده را خود آمریکایی‌ها تجهیز کرده‌اند! و جرائم جنگی آمریکا در افغانستان طی ۲۰ سال، حمله و اشغال عراق بدون مجوز سازمان ملل، حمله خودسرانه به سوریه و کشتار غیرنظامیان در نتیجه هزاران حمله هوایی آمریکا سوغات امریکایی‌ها بوده است.

ج) ورود مستقیم نظامیان آمریکایی به کشورهای مختلف: ورود نظامی آمریکا به کشور کلمبیا، ورود به کوریا و مغرب، ورود به هندوراس علیه انقلاب این کشور، ورود به دومینیکن، ورود به هندوراس برای حمایت از کودتا به رهبری مانوئل بونیلا بر ضد رئیس جمهور منتخب میگل داویا و بمباران کشورهای لیبی، لائوس، به راه انداختن جنگ توسط ناتو در یوگسلاوی و بعد ۷۸ روز بمباران و بعد از فروپاشی، درحالیکه جنگ جهانی تمام شده بود! بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی و کشتار ۲۲۰٬۰۰۰ نفر از شهروندان و مشارکت در جنگ و جنایت و اشتراک در جنگ میان هندوراس و نیکارگوئه، جنگ جهانی اول، حمایت نظامی از اندونزی علیه فیلیپین بوده است.

د) دخالت‌های آمریکایی‌ها در کشورها: آمریکایی‌ها در انتخابات کشورهای پاناما، چین، روسیه، ترکیه و لبنان مداخله داشته‌اند و مانع از اجرای دمکراسی و تحمیل فرد دست نشانده خود را داشته‌اند و همچنین حمایت از گروه‌های ترویستی داشته‌اند؛ حمایت آمریکا از گروه‌های مسلح علیه کارلوس، برای سرکوب کودتا علیه حکومت نیکاراگوئه، سرکوب قیام ضد امریکایی در فیلیپین، حمایت رسمی از گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه با هدف براندازی نظام منتخب ملت سوریه نمونه‌هایی از تروریسم دولتی آمریکایی‌ها است و نیز حمایت از حکومت‌های دیکتاتور مانند حمایت از رژیم بحرین در سرکوب قیام مردمی، اعلام پشتیبانی رسمی از آل‌سعود در جنگ این کشور علیه یمن نمونه‌هایی از اقدامات ضد بشری آمریکایی‌هاست.

ه) سایر اقدامات ضد انسانی آمریکا: حمایت همه‌جانبه و تمام‌قد از رژیم صهیونیستی، طراحی تجزیه کشورهای اسلامی؛ پیمان شکنی‌های بین‌المللی؛ محکومیت کشورهای غیرتابع نظام سلطه؛ تورهای جذب مهاجران و بهره‌کشی استعماری واستکباری؛ اسلام ستیزی؛ اسلام هراسی و مبارزه با اسلام ناب و ترویج اسلام آمریکایی و به‌عبارتی آمریکایی‌ها منشأ هر نوع فساد و تباهی و ذلت ملل دیگرند. حقوق بشر واژه‌ای که کشورهای غربی به ویژه آمریکا خود را پرچمدار آن به جهان معرفی می‌کند.

و) ظلم‌ها و جنایات آمریکا در داخل کشور خویش: وجود دمکراسی ظاهری، مشارکت سیاسی بسیار پایین، بحران مشروعیت داخلی، اشغال کاخ سیاه، ظلم وتجاوز، تبعیض نژادی کشتار سرخ‌پوستان بومی، برخوردهای خشن و غیرانسانی نیروهای پلیس با مردم و کشته شدن سالانه هزار نفر مردم؛ آمار رو به رشد عدم سلامت کودکان؛ پایمال شدن حقوق زنان با نابرابری‌های جنسیتی؛ عدم وجود آزادی بیان مطبوعات؛ دارای فرسوده‌ترین زیرساخت‌ها؛ بدهی‌های مالی سنگین بیشتر آمریکایی‌ها؛ گران‌ترین هزینه‌های درمانی در جهان؛ بالاترین آمار زندانی در جهان، آمار بالای بی‌خانمان‌ها؛ ناامن‌ترین سطح امنیت داخلی؛ فروپاشی نهاد خانواده؛ انسانیت مسخ شده، تلذذ حیوانی، بی‌عاری و بی‌عاطفه بودن فراگرفته است.

ز) پرونده سنگین جنایات و ظلم‌های آمریکا بر ملت مسلمان ایران در پیش از انقلاب: اشغال ایران متحد آمریکا؛ کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بازگرداندن شاه ظالم به ایران؛ شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ حضور ۳۵ هزار مستشار آمریکایی در ایران و مداخله سفارت آمریکا مرکز طرح‌های استعماری و فتنه علیه مبارزان؛ ایجاد ساواک و تشدید اختناق در کشور؛ حمایت از شاه و آموزش شکنجه و سرکوب مردم مسلمان؛ تحمیل کاپبتولاسیون؛ مشارکت مستقیم در جنایت خونین ۱۷ شهریور؛ طراحی برقراری حکومت نظامی در ایران برای سرکوب انقلاب اسلامی؛ تلاشهای زیاد آمریکا مانع شدن بر سر راه پیروزی انقلاب بوده است.

ح) جنایات و ظلم‌های آمریکا در بعد از انقلاب: مصادره اموال ایران؛ تجاوز نظامی به طبس؛ طرح‌ریزی کودتای نوژه؛ حمایت از گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب؛ حمایت از عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی؛ حمله به سکوهای نفتی ایران؛ حمله به هواپیمای مسافری ایران و کشتار ۲۹۱ نفر. تحریم‌های گسترده ضد ایرانی؛ حمایت از نیروهای ضد انقلاب؛ تحریک ارضی همسایگان؛ اهانت به ایران و محور شرارت و یاغی خواندن؛ حامی دزدان دریایی؛ شبیخون فرهنگی؛ حمایت در فتنه‌ها؛ اختصاص بودجه براندازی؛ ترور دانشمندان هسته‌ای و موشکی؛ به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی؛ تحمیل متن برجام؛ و تحمیل خسارات محض به صنعت هسته‌ای؛ بدعهدی با خروج از برجام، ایران‌هراسی، تفرقه داخلی؛ اشاعه تروریسم القاعده وداعش برای فروپاشی ایران، بوده است.

ط) همسوسازی برخی از ایرانی‌ها برای اهداف سلطه توسط آمریکا: بی‌انصاف است و عادل نیست کسی که قلبش برای آمریکا بتپد و با اطلاع از جنایات و تجاوزات آمریکایی‌ها؛ بخواهد حتی از ظواهر آمریکا تمجید کند. ولی متاسفانه برخی ایرانیان به نحوی یار ویاور دشمن شدند. ترورهای منافقین و حمایت‌های آمریکا؛ مأموریت انفجار و ترور فیزیکی توسط نفوذی‌ها بوده است.

ریشه و ماهیت استکباری آمریکا

ریشه این اقدامات تجاوزکارانه آمریکا در سیاست‌های راهبردی آمریکا؛ مانند سند استراتژی امنیت ملی آمریکا که در ۲۰۲۰ منتشر شد تأکید بر نقش رهبری آمریکا در مسائل جهانی و امنیت و نظم بین‌الملل، ماهیت استکباری و عامل دخالت‌ها و ناآرامی‌های در سراسر دنیا و فعالیت‌های ضد حقوق بشری آمریکا دارد. همچنین وجود بیش از ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر جهان و حدود ۲۲۰ هزار نظامی و غیر نظامی آمریکایی که در بیش از ۱۵۰ کشور جهان حضور رسمی دارند ابزار سلطه است.

رسالت مسلمانان در برابر آمریکا

قرآن کریم و سنت ائمه تأکید بر دشمن‌شناسی و مبارزه است؛ چرا که دشمنان به چیزی به جز نابودی اسلام و مسلمین راضی نمی‌شوند؛ نگاهی بر بیش از چهار دهه پلیدی و شرارت و همچنین بدعهدی آمریکا در برجام پرخسارت نشانگر این است که آمریکا هیچ‌گاه در هیچ‌یک از نهادهای بین‌المللی برای جرائم جنگی خود محاکمه نشده ‌است و کشتار مردم بی‌گناه توسط این مدعی حقوق بشر بی‌وقفه ادامه دارد و آمریکا ذاتاً هیچ‌گاه خیرخواه مردم جهان و ایران نبوده و نخواهد بود.

سخن پایانی

مشکلات داخلی ایران و تحریم‌های ظالمانه آمریکا با اتکا به دانش و توان بومی توسط دولت انقلابی رفع خواهد شد و افول آمریکا نزدیک بوده و ملت انقلابی ایران همانند تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران؛ دستگیری تفنگ‌داران آمریکایی در خلیج فارس، شکار پهپاد آمریکا در آسمان، موشکباران پایگاه آمریکایی‎ها در عین الاسد و ... همانند مددرسانی الهی در اعزام شنهای ابابیل طبس؛ این ابر جنایتکار جنگی براساس حقوق بشر اسلامی محاکمه و به زیر کشیده شده و زمینه‌ساز ظهور مهدوی خواهد شد. آمریکا که کابوس ابرقدرتی ایران اسلامی خواب را از چشمانش ربوده، زوال ادعای حقوق بشر آمریکایی خویش را خواهد دید و ان‌شالله حقوق بشر انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب جهانی خواهد شد.

یادداشت از سیدجواد هاشمی فشارکی، استاد دانشگاه امام حسین(ع)

انتهای پیام
captcha