تلاوت آنلاین مسعود نوری در مسابقات قرآن مالزی از مکه + صوت
کد خبر: 4068575
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱

تلاوت آنلاین مسعود نوری در مسابقات قرآن مالزی از مکه + صوت

مسعود نوری، نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی بامداد فردا از مکه مکرمه در مرحله مقدمات مسابقات قرآن مالزی تلاوت خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد.

مسعود نوری قاری ممتاز کشور و نماینده ایران در شصت و دومین دوره مسابقات بین المللی قران کشور مالزی

به گزارش ایکنا، مرحله مقدماتی شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور مالزی با برگزاری نشست توجیهی آیین‌نامه، دهم تیرماه آغاز شده است.

مرحله مقدماتی این مسابقات که به صورت غیرحضوری در حال برگزاری است، از روز گذشته آغاز شده و شرکت‌کنندگان در این مسابقات به صورت آنلاین با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به تلاوت می‌پردازند.

در جلسه توجیهی این مسابقات، مقرر شد نوبت تلاوت هر یک از قاریان یک روز قبل از اجرای برنامه به آن‌ها ارائه شود، همچنین قاریان شرکت‌کننده در این رویداد از بین پنج قرعه که قبلاً اعلام شده است، یکی را انتخاب و در زمان مقرر به صورت آنلاین تلاوت خواهند کرد.

مسعود نوری، نماینده جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات که در حال حاضر همراه با کاروان قرآنی نور در سرزمین وحی حضور دارد، با هماهنگی‌های مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با ستاد برگزاری مسابقات مالزی، در جلسه توجیهی به صورت آنلاین شرکت کرد.

بر اساس برنامه اعلام شده نوبت تلاوت نماینده ایران در این دوره از مسابقات نیز اعلام شد که بر اساس آن مسعود نوری فردا، 14 تیرماه به تلاوت قرعه خود خواهد پرداخت. وی در این روز پس از اجرای نمایندگانی از کشورهای اردن و نپال تلاوت می‌کند.

مسعود نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به آنلاین بودن مرحله اول این مسابقات، گفت: چهار روز پیش، مسئولان مسابقات مالزی از طریق نرم‌افزار گوگل میت جلسه توجیهی را برگزار کرده و قوانین مسابقه را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه پنج قرعه به ما اعلام شد و گفتند هر کسی می‌تواند یکی از این قرعه‌ها را بخواند، مدت تلاوتش را هفت دقیقه عنوان کرد.

نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی بیان کرد: من فردا، 14 تیرماه در ساعت 9 تا 10 به وقت مالزی و در ساعت 4 صبح به وقت مکه مکرمه در قالب ارتباط آنلاین به عنوان چهارمین نفر تلاوت خود را انجام خواهم داد.

وی با اشاره به کسالتی که در مدینه برایش پیش آمده بود، گفت: به لطف خدا، دعای پدر و مادرم و برکت قرآن، الان صدایم در وضعیت نرمال هست. قطعا این فضای معنوی هم به صورت مضاعف اثرگذار هست.

نوری با بیان اینکه امیدوارم خدا کمک کند تلاوتی انجام دهم تا مورد عنایت خود، اهل بیت(ع) و ساحت مقدس قرآن قرار گیرد، اظهار کرد: شما هم دعا کنید به عنوان نماینده شیعیان جهان اسلام، مأموریتم را به درستی انجام کنم.

کد

بنابر این گزارش، تلاش می‌شود که تلاوت نماینده کشورمان در طبقه بالای لابی هتل بلدالطیب مکه مکرمه اجرا شود؛ همچنین در این روز نمایندگانی از کشورهای اردن، نپال، مراکش، کامبوج، عربستان سعودی، نیوزیلند، ویتنام، بحرین، چاد و ... نیز به اجرای برنامه می‌پردازند.

شصت و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی امسال همچون رقابت‌های بین‌المللی قرآن ایران در دوران کرونایی، به صورت تلفیق غیرحضوری(مرحله مقدماتی) و حضوری(مرحله نهایی) برگزار می‌شود.

مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی تا قبل از شیوع بیماری کرونا در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برگزار می‌شد و از ایران نیز صرفاً یک قاری مرد به این مسابقات اعزام می‌شود.

شصت‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی(دوره گذشته) سال ۱۳۹۸ برگزار شد، در آن مسابقات هادی موحدامین در رشته قرائت تحقیق به نمایندگی از ایران حضور یافت و در نهایت موفق به دریافت رتبه چهارم شد.

انتهای پیام
captcha