اعلام زمان 4 رویداد قرآنی؛ از قونیه تا کوالالامپور
کد خبر: 4086777
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

اعلام زمان 4 رویداد قرآنی؛ از قونیه تا کوالالامپور

برنامه زمانی چهار رقابت از مسابقات بین‌المللی قرآن که طی هفته‌های آینده با حضور نمایندگان ایران برگزار می‌شود، اعلام شد.

مسابقات قرآنبه گزارش خبرنگار ایکنا، مسابقات بین‌المللی قرآن کریم این روزها با فروکش کردن کرونا در جهان مجدد از سر گرفته شده است و در ادامه برنامه زمانی رویدادهایی که نمایندگان ایران در آن حضور دارند به شرح زیر است؛

رویداد قرآنی زاگرب

نزدیکترین بازه زمانی که طی آن شاهد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن خواهیم بود، بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کرواسی است که طی 31 شهریور تا سوم مهرماه در شهر زاگرب برپا می‌شود.

علیرضا مُکاری، قاری ممتاز کشورمان به عنوان نماینده ایران در رشته قرائت تحقیق عازم این رویداد خواهد بود. نمایندگان ایران در مسابقات کرواسی معمولاً حضوری موفقیت آمیز داشته‌اند، از جمله می‌توان به کسب رتبه از سوی چهره‌هایی همچون هادی موحدامین، هادی اسفندانی، محمد خاکپور و کاظم آذرپیرا اشاره کرد.

مسابقات قرآن کشور کرواسی جزء معدود مسابقاتی بود که سال قبل در دوران کرونایی به صورت حضوری برگزار شد، در آن دوره سینا طباخی، حافظ کل قرآن کریم به عنوان نماینده ایران حضور داشت و از میان ۳۳ حافظ کل از ۲۶ کشور جهان موفق به کسب رتبه اول شد.

مسابقات قرآن در جوار مزار مولانا

در ادامه مسابقات بین‌المللی قرآن، شاهد برگزاری هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور ترکیه خواهیم بود. این مسابقات طی 6 تا 16 مهر در شهر قونیه برگزار خواهد شد. وحید خزایی در رشته قرائت تحقیق و حسین خانی در رشته حفظ کل قرآن دو نماینده ایران در این رویداد خواهند بود.

دوره گذشته مسابقات بین‌المللی قرآن ترکیه سال ۱۳۹۸ در دو رشته حفظ و قرائت قرآن برگزار شد. در آن دوره مجتبی محمدبیگی و سعید شاهرخی به نمایندگی از کشورمان حضور داشتند و حاصل آن کسب رتبه پنجم رشته قرائت تحقیق برای کشورمان بود.

رقابتی در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس

یازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت که با حضور سه نماینده از کشورمان برگزار می‌شود نیز از 20 تا 27 مهرماه در جریان خواهد بود. تاکنون هیچ شرکت‌کننده ایرانی موفق به کسب رتبه نخست این مسابقات نشده است. بالاترین رتبه‌ای که یک ایرانی در این رویداد به دست آورده از سوی مهدی‌ غلام‌نژاد در رشته قرائت تحقیق بوده است.

شجاع زویدات از خوزستان در رشته حفظ کل(همراه با اجرای قرائات دهگانه)، علی غلام‌آزاد از استان زنجان در رشته حفظ کل قرآن و رضا رضایی از استان گیلان در رشته حفظ کل شکوفه‌ها(نوجوانان) به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این رویداد حضور خواهند یافت.

پایان مهرماه در کوالالامپور

چهارمین رویدادی که در مهرماه شاهد برگزاری آن خواهیم بود و شاید بتوان آن را مهم‌ترین رویداد قرآنی این ماه نیز معرفی کرد،‌ مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی است. این مسابقات طی 27 مهر تا دوم آبان‌ماه برگزار خواهد شد.

مسعود نوری،‌ قاری ممتاز کشورمان به عنوان نماینده ایران در این رویداد حضور خواهد داشت. در دوره گذشته این مسابقات، که سال 1398 برگزار شد، هادی موحدامین، رتبه چهارم را به دست آورد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha