آغاز نشست سراسری نهادهای نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها در تبریز
کد خبر: 4068730
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳

آغاز نشست سراسری نهادهای نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها در تبریز

نشست سراسری نهادهای نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی سهند از امروز، ۱۴ تیرماه به مدت چهار روز در تبریز برگزار می‌شود.

نشست سراسری، نهادهای نمایندگی ولی فقیه،دانشگاه‌ صنعتی سهند تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، نشست سراسری نهادهای نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی سهند از امروز، ۱۴ تا  ۱۷ تیرماه در تبریز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیم شاهدی، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی سهند، در ابتدای این نشست گفت: بررسی مبانی هوش مصنوعی در ابعاد مهندسی، علوم زیستی، شناختی و مبانی علوم انسانی از موضوعات اصلی نشست سراسری نهادهای نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها است.

وی اظهار کرد: همچنین امروز نخستین جلسه از سلسله نشست‌ها و جلسات تخصصی کارگروه علمی و فلسفه دین و کلام جدید دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی سهند برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه صنعتی سهند تبریز افزود: این جلسه با حضور اساتید توانمند کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی سهند برگزار شده و دو موضوع لیبرال دموکراسی و بررسی و نقد آن و بررسی مبانی بنیادی هوش مصنوعی انجام می‌شود که از مسائل مهم جامعه علمی در تراز جهانی است و موضوع جدیدی است که در دنیا رواج یافته و در کشور ما هم کارهای خوبی انجام شده و دفاتر نهاد هم باید آشنایی لازم را داشته باشند.

شاهدی ادامه داد: رسالت دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و عوامل و مسئولان نهاد در جهت پیگیری مطالبات منویات رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که مسئولان دفاتر نهاد به لحاظ نیاز داشتن به تسلط و به‌روز بودن در موضوعات علمی و تخصصی در این جلسات حضور دارند.

وی بیان کرد: هوش مصنوعی ابعاد مختلفی دارد و در هر فنی و موضوعات و ابعاد مهندسی، علوم زیستی، شناختی و مبانی علوم انسانی نقش چشمگیری دارد که  مورد بررسی قرار گرفته و مبانی بنیادی آن ارائه می‌شود.

شاهدی در پایان گفت: مسئولان دفاتر در سلسله کارگروه‌های مختلفی عضویت دارند و فعالان و مسئولان دفاتر نهاد در این کارگروه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند و هر مسئول برای اعضای گروه خود نشستی را برگزار می‌کند. اکنون ۴۰ نفر از مسئولان دفاتر نهاد دانشگاه‌های علوم پزشکی، وزارت علوم و دانشگاه‌های آزاد در این جلسه حضور دارند.

انتهای پیام
captcha