اختتامیه جشنواره ملی شهادت قلم در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4068877
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳

اختتامیه جشنواره ملی شهادت قلم در قم برگزار می‌شود

آئین اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت «شهادت قلم» پنجشنبه 16 تیرماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قم برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی لقمان‌پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نشست خبری آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی کوتاه دفاع مقدس و مقاومت شهادت قلم که امروز 14 تیرماه در آمفی تئاتر باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دلایل میزبانی قم از جشنواره مذکور همزمانی با کنگره ملی ۶ هزار شهید دفاع مقدس قم بود و به همین دلیل از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تقاضا کردیم که میزبانی این جشنواره ملی به استان قم داده شود.

وی بیان کرد: برای تهیه فیلم‌های با موضوع دفاع مقدس این نیاز محسوس است که تهیه کنندگان دسترسی به فیلم‌نامه داشته باشند و این موضوع نیازمند وجود دبیرخانه ای متمرکز است، از این رو دبیرخانه دائمی‌ جشنواره فیلم‌کوتاه دفاع مقدس به قم داده شده است این در حالیست که برگزاری سایر جشنواره ها در استان ها گردشی است.

ارسال ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره

رضا ابوذر، دبیر جشنواره ملی شهادت قلم نیز در این نشست گفت: برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلمنامه نویسی دفاع مقدس در قم کلید خورد که با موضوع هایی از جمله دفاع مقدس، مدافعان حرم‌، مدافعان سلامت، شهدای حرم و شهدای سلامت آثار از نقاط مختلف کشور جمع‌آوری شد.

وی با اشاره به این که آثار دریافتی از روستاها و شهرهای کوچک هم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، ادامه داد: تا آخرین لحظه تمدید فراخوان  ۳۰۰ اثر به دبیرخانه رسید.

وی ابراز کرد: پس از داوری اولیه ۴۷ اثر به بخش اصلی راه پیدا کرد و به کتاب تبدیل خواهد شد و در سراسر ایران عرضه می‌شود.

ابوذر ادامه داد: این ۴۷ اثر را وارد مرحله دوم داوری کردیم و پس از مطالعه، ۶ اثر حائز رتبه و دریافت جایزه شد.

وی یادآور شد: اختتامیه جشنواره روز پنجشنبه 16 تیرماه ساعت ۱۸ در تالار شهید آوینی قم با حضور برگزیدگان از شهرهای اصفهان، اراک، ملایر و قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha