عرضه 500 هزار نسخه قرآن در مساجد مشاعر مقدسه
کد خبر: 4069194
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

عرضه 500 هزار نسخه قرآن در مساجد مشاعر مقدسه

وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان سعودی از توزیع 500 هزار نسخه قرآن کریم به مناسبت فرارسیدن ایام حج در مساجد مشاعر مقدسه خبر داد.

عرصه 500 هزار نسخه قرآن کریم به مساجد عرفات، مشعر و منا /آمادهبه گزارش ایکنا به نقل از روزنامه مکه، وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان سعودی اعلام کرد: این نسخ قرآنی توسط مجمع چاپ قرآن ملک فهد در مدینه منوره به مساجد هدیه شده است.

این وزارتخانه تأکید کرد: به منظور فراهم کردن هر آنچه که حجاج بیت الله الحرام برای انجام سهل و راحت فرائض خود نیاز دارند، نیم میلیون نسخه از قرآن کریم به همراه ترجمه به زبان‌های مختلف دنیا در اختیار مساجد مشاعر مقدسه قرار گرفته است.

این مساجد شامل مسجره نمره در عرفات، مسجد مشعر الحرام در مزدلفه، مسجد خیف در منا و مساجد واقع در مسیر حجاج در مکه مکرمه است.

از سوی دیگر همزمان با ایام مناسک حج اداره امور قرآن‌های مسجد الحرام از قرار گرفتن ۸۰ هزار نسخه قرآن مجید در این مسجد به منظور استفاده حجاج در موسم حج خبر داد.

در همین حال مدیرکل اداره قرآن در امور توجیهی و ارشادی مسجد الحرام هم گفته است که دولت برنامه ویژه‌ای را برای استقبال از زائران خانه خدا تدارک دیده است که به موجب آن یک قرآن به هر زائر هدیه داده می‌شود که بتوانند از آن استفاده کند.

وی افزود: زمینه استفاده از نرم‌افزارهای هوشمند برای تلاوت قرآن و ترجمه معانی آن که به بیش از ۶۰ زبان ترجمه شده در گوشی همراه زائران تدارک دیده شده است و حجاج می‌توانند با فعال کردن این نرم‌افزار از طریق یک بارکد در گوشی هوشمند همراه خود از آن استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha