پنجمین جلسه تلاوت و استماع قرآن با یاد شهدای قرآنی منا برگزار شد
کد خبر: 4069255
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
در شورای عالی قرآن

پنجمین جلسه تلاوت و استماع قرآن با یاد شهدای قرآنی منا برگزار شد

پنجمین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم، باحضور استادان، قاریان و حافظان ممتاز و ارتباط برخط تصویری قرآنیان سایر استان‌ها، با یاد شهدای قرآنی منا برگزار شد.

به گزارش ایکنا، شورای عالی قرآن همواره به بهانه‌های مختلف ازجمله برگزاری جلسات آموزشی، نشست‌های تخصصی و محافل بزرگداشت شخصیت‌های قرآنی، تلاش کرده فضای اجتماع قرآنیان را فراهم کند. بر این اساس از آذرماه سال گذشته در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، برپایی ماهانه محفل تخصصی تلاوت با عنوان «جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم» در دستور کار شورای عالی قرآن قرار گرفت.

پنجمین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم، چهارشنبه ١۵ تیرماه در شب شهادت امام محمد باقر(ع)، پس اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، در مجتمع امام خمینی(ره)، حسینیه الزهرا(س) با نام و یاد شهدای قرآنی منا برگزار شد.

در این جلسه پرشور که با مدیریت احمد ابوالقاسمی، قاری قرآن همراه بود، جعفر فردی و سعید پرویزی از تهران، یوسف قنبری از زنجان، حسن حسن‌زاده از یزد و سجاد باکری از اردبیل، آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و مورد تشویق حاضران قرار گرفتند.


بنابر این گزارش، با توجه به نزدیک شدن به عید قربان و سالروز فاجعه شهادت جمع کثیری از حجاج بیت‌الله الحرام و حاجیان ایرانی در سال ١٣٩۴، یاد و خاطره این عزیزان به ویژه پنج عضو شهید کاروان قرآنی اعزامی به حج گرامی داشته شد و ثواب تلاوت‌های این محفل به روح مطهر شهدای قرآنی منا تقدیم شد.

به همین مناسبت، در ارتباط تصویری با مکه مکرمه، قاسم رضیعی سرپرست کاروان نور گزارشی از فعالیت‌های مؤثر کاروان در جمع حجاج ایرانی و زائران غیر ایرانی بیت‌الله الحرام ارائه کرد. در ادامه، علیرضا بیژنی به تلاوت آیاتی از سوره نساء پرداخت و پس از آن گروه مصباح الهدی یک کار تواشیح را اجرا کرد. پخش کلیپ تصویری در مورد شهدای قرآنی منا از دیگر برنامه‌های این بخش بود.

در پنجمین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم، حاضران برای سلامتی اساتید پیشکسوت قرآنی از جمله حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور، احمد حاجی‌شریف، محمودی و مصطفی صدرزاده دعا کردند.

اجرای دعای ختم قرآن توسط احمد ابوالقاسمی، پایان‌بخش این محفل معنوی بود.

انتهای پیام
captcha