مشارکت استان‌ها در رویکرد جدید جلسات تلاوت و استماع
کد خبر: 4181525
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
میرزاجانی خبر داد:

مشارکت استان‌ها در رویکرد جدید جلسات تلاوت و استماع

معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن با اعلام رویکرد جدید در جلسات تلاوت و استماع گفت: مقرر شد برای تقویت فضای قرآنی در استان‌ها، ظرفیت این جلسه ملی را با استان‌های متقاضی به اشتراک بگذاریم.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای عالی قرآن، مدتی است که محفل تخصصی با عنوان «جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم» به صورت ماهانه در مجتمع امام خمینی‌(ره)، حسینیه الزهراء(س) برگزار می‌شود.

این جلسه که تاکنون 16 نوبت تشکیل شده، با حضور جمعی از پیشکسوتان، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی تهرانی و برقراری ارتباط برخط تصویری با قرآنیان سراسر کشور یک چهارشنبه در ماه از موعد نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود و حدود دو ساعت به طول می‌انجامد.

تلاوت قرآن توسط اساتید و قاریان ممتاز، قرائت دعا و مناجات، بیان نکات تدبری برخی آیاتی که در جلسه تلاوت می‌شود و پخش کلیپ‌های مناسبتی، از جمله بخش‌های این برنامه وزین را تشکیل می‌دهد.

محمدتقی میرزاجانی، معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن با اعلام رویکرد جدید این جلسات قرآن گفت: تصمیم گرفتیم برای تقویت فضای قرآنی در استان‌ها، ظرفیت این جلسه ملی را با استان‌هایی که متقاضی هستند به اشتراک بگذاریم. به این صورت که تمام یا بخشی از هر‌ جلسه را در اختیار قرآنیان یک استان قرار دهیم تا با حضور و اجرای اساتید و قاریان ممتاز بومی، توانمندی‌های قرآنی آن استان، در این برنامه پرمخاطب، مطرح و معرفی و اسباب انگیزش بیشتر جامعه قرآنی آن منطقه فراهم شود.

وی افزود: با وجود این که به جز یکی دو جلسه، هنوز در مورد این طرح اطلاع‌رسانی خاصی انجام نداده‌ایم، اما برخی استان‌ها مثل قزوین و زنجان، آمادگی خود را برای مشارکت در این برنامه اعلام کرده‌اند. در همین راستا، هفدهمین جلسه تلاوت و استماع قرآن کریم، چهارشنبه ٢۴ آبان‌ماه، با حضور جامعه قرآنی استان زنجان همراه خواهد بود.

میرزاجانی ادامه داد‌: فعالان قرآنی و مجموعه‌ها و تشکل‌های قرآنی هر یک از استان‌ها، چنانچه تمایل دارند در این جلسات حضور و مشارکت داشته باشند، می‌توانند درخواست‌شان را به شورای عالی قرآن ارائه کنند تا ضمن برنامه‌ریزی لازم، تقویم زمانی برنامه مربوط به ایشان مشخص و اعلام شود.

جلسات ماهانه تلاوت و استماع قرآن کریم به همت شورای عالی قرآن، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

جلسات تلاوت و استماع

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha