خوشنویس کشمیری قرآن را بر روی طومار 500 متری نوشت
کد خبر: 4069887
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵

خوشنویس کشمیری قرآن را بر روی طومار 500 متری نوشت

یک خوشنویس اهل کشمیر با کتابت کل قرآن کریم بر روی رول کاغذی به طول 500 متر و عرض 14.5 اینچ رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

خوشنویس کشمیری قرآن را بر روی طومار 500 متری نوشتبه گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مصطفی بن جمیل، خوشنویس 27 ساله، این اثر خود را از طریق یک کلیپ ویدئویی به نمایش گذاشت در حالی که خانواده او هم این موفقیت مصطفی را جشن گرفتند.

مصطفی به رسانه‌های محلی توضیح داد که نوشتن قرآن برای او هفت ماه طول کشیده است و در این مدت از قلم‌های مخصوص خوشنویسی و کاغذ 85 گرمی که از شهر دهلی آورده بود، استفاده کرده است.

مصطفی با این دستاورد نادر توانست رکوردی جدیدی را در کتاب رکوردهای لینکلن به ثبت برساند، سازمانی که با شناسایی افراد مستعد و ارتقای مهارت‌های آنها در پلتفرم‌های بین‌المللی مرتبط است

وی گفت: پس از اینکه به دلیل ضعف در ریاضی موفق به اخذ دیپلم دبیرستان نشدم و همواره مورد تمسخر اقوام و اهالی روستا قرار گرفتم، کار خوشنویسی را آغاز کردم.

مصطفی که اهل دره گورز در ناحیه باندیبورا در شمال کشمیر است، می‌گوید: بدون راهنمایی هیچ مربی حرفه‌ای توانستم قرآن را بنویسم، به همین دلیل زمان زیادی طول کشید.

رکوردهای لینکلن به استعدادهای فردی اهمیت می‌دهد و  با ایجاد یک پلتفرم بین‌المللی از برتری استعدادها در هر زمینه‌ای مانند آموزش، هنر، علوم، ادبیات و ورزش از آنها حمایت کند.

انتهای پیام
captcha