رمی جمرات در منا و بازگشت حجاج به مکه مکرمه + فیلم
کد خبر: 4070006
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴

رمی جمرات در منا و بازگشت حجاج به مکه مکرمه + فیلم

امروز حجاج پس از رمی جمرات در منا، راهی مکه مکرمه می‌شوند تا بقیه اعمال حج تمتع خود را انجام دهند.

رمی جمرات در منا و بازگشت حجاج به مکه مکرمه + فیلم

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در ادامه اعمال حج تمتع که مصادف با دوازدهم ذی‌الحجه سومین روز ایام تشریق است حجاج با رمی جمرات سه گانه از منا به مکه باز می‌گردند.

در روز دوازدهم ذی‌الحجه ازدحام جمعیت حاجیان كشورهای مختلف كه ندای الله اكبرشان در فضا شنیده می‌شد در ساعات اولیه در رمی جمره كبری (آخرین جمره) بیش از دور روز گذشته بود و نیروهای سعودی مستقر در این محل برای جلوگیری از ازدحام و ایستادن جمعیت، آنها را به سمت خروجی ها هدایت می‌کنند.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، کاروان‌های حجاج کشورمان پس از اذان ظهر از سرزمین منا خارج شده و عازم مکه می‌شوند.

براساس اعلام واحد نقل ترددی، برنامه بازگشت زائران کشورمان در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول عملیات انتقال معذورین بود كه  پس از نیمه شب شرعی یكشنبه شب (11 ذی الحجه به تاریخ عربستان) با 80 دستگاه اتوبوس انجام شد. عملیات انتقال مابقی حجاج هم  با 170 دستگاه اتوبوس بعد از اذان ظهر شروع می‌شود. بخشی از زائران نیز که هتل‌هایشان به جمرات نزدیک است قرار است پس از رمی جمرات سه گانه پیاده راهی محل اسکان خود شوند.

حجاج بیت‌الله الحرام با به پایان بردن اعمال خود در منا، در مکه بقیه اعمال خود شامل طواف و نماز طواف، سعی بین صفا و مروه، طواف نساء و نماز طواف نساء را انجام می‌دهند.

یادآوری می‌شود، حدود یک میلیون زائر در مراسم حج امسال حضور دارند که امروز جمرات سه گانه  (صغری، وسطی و كبری ) را از بعد ازطلوع خورشید تا غروب آفتاب سنگباران می‌كنند.

انتهای پیام
captcha