درخواست بازگشایی مرکز قرآنی «جبل المناره» در اردن
کد خبر: 4070017
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱

درخواست بازگشایی مرکز قرآنی «جبل المناره» در اردن

شهروندان اردنی با تحصن در برابر مرکز قرآنی «جبل المناره» که اخیراً از سوی وزارت اوقاف این کشور بسته شده است، بازگشایی آن را خواستار شدند.

درخواست بازگشایی مرکز قرآنی «جبل المناره» در اردنبه گزارش ایکنا به نقل از jo24.net، وزارت اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن اخیراً حکم بسته‌شدن مرکز قرآنی «جبل المناره» در منطقه «امان الاولی» را در نامه‌ای رسمی به امضای محمد الخلایله، وزیر اوقاف این کشور اعلام کرد.

این نامه پس از آن ابلاغ شد که وزارت اوقاف اردن پیش از این نیز در نامه‌ای از مرکز جبل المناره، تعطیلی این مرکز را درخواست کرده بود؛ اما مسئولان اداری این مرکز آن را عملی نکردند.

حافظان قرآن و دانش‌آموزان منطقه در برابر این حکم واکنش نشان داده و با برگزاری تجمع مقابل مرکز، مخالفت خود را با این اقدام وزارت اوقاف اعلام کردند.

تجمع‌کنندگان تأکید کردند که اقدامات وزارت اوقاف مبنی بر اعمال فشار بر مسئولان اداری مرکز برای تعطیلی آن، فرزندانشان را از یادگیری قرآن در تعطیلات تابستان محروم خواهد کرد و سبب می‌شود که آنان به جای روی‌آوردن به قرآن، در خیابان‌ها رها شوند.

اهالی منطقه همچنین در تجمع خود بازگشایی مرکز قرآنی جبل المناره را با هدف خدمت به فرزندانشان و آموزش اصول دین و حفظ قرآن به آنان خواستار شدند.

انتهای پیام
captcha