برکناری وزیر اوقاف؛ خواسته معترضان اردنی به تعطیلی مراکز قرآنی
کد خبر: 4071099
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

برکناری وزیر اوقاف؛ خواسته معترضان اردنی به تعطیلی مراکز قرآنی

شهروندان اردنی روز جمعه، 24 تیر با برپایی تجمع اعتراضی به تعطیلی شماری از مراکز حفظ قرآن، خواستار برکناری وزیر اوقاف این کشور شدند.

به گزارش ایکنا  به نقل از سرایا نیوز، جمعی از شهروندان اردنی روز جمعه با تجمع در شهر معان این کشور مخالفت خود را با تصمیم دولت این کشور در متوقف کردن فعالیت‌های مراکز حفظ قرآن اعلام کردند.

اخبار رسیده از رسانه‌های اردن از بسته‌شدن ۶۸ مرکز قرآنی از سوی دولت این کشور حکایت دارد.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی که پس از اقامه نماز ظهر روز جمعه و در مقابل مسجد جامع در مرکز این شهر برگزار شد، در واکنش به تصمیم وزارت اوقاف و مقدسات اسلامی اردن در متوقف کردن فعالیت‌های مراکز حفظ قرآن با بهانه‌های غیرقابل توجیه خواستار برکناری محمد الخلایله، وزیر اوقاف این کشور شدند.

در این تجمع که فعالان از جامعه مدنی هم حضور داشتند، آنها بی‌توجهی دولت به خواسته‌های ملت و اصرار بر پیاده کردن تصمیم‌هایش را محکوم کردند و گفتند: دولت عرصه را بر شهروندان اردنی در خیلی از زمینه‌ها تنگ کرده است.

فعالان اردنی در خرداد ماه گذشته هم با راه‌اندازی کمپینی در شبکه‌های اجتماعی، مخالفت خود را با شروط اعمال شده از سوی دولت این کشور بر مراکز حفظ قرآن و مراکز اسلامی این کشور اعلام کردند.

از جمله این شروط اعمال شده کاهش ساعات کاری مراکز قرآنی و تعیین شروطی برای مدیریت آنها و برگزاری آزمون مدرسان از سوی وزارت اوقاف و امور اسلامی است.

انتهای پیام
captcha