برپایی رقابت 200 قاری و حافظ بسیجی
کد خبر: 4070452
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵

برپایی رقابت 200 قاری و حافظ بسیجی

رقابت شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج امروز 22 تیرماه در مجتمع پنج آذر سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد.

آغاز رقابت 200 قاری و حافظ بسیجی

به گزارش ایکنا، رقابت شرکت‌کنندگان حاضر در مرحله نهایی بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج صبح امروز 22 تیرماه در مجتمع پنج آذر سازمان بسیج مستضعفین آغاز شد و تا پایان وقت امروز نیز به پایان می‌رسد.

در این روز 200 شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان و در شش سالن مجزا به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و نفرات برتر نیز در مراسم اختتامیه این رویداد که صبح روز پنجشنبه 23 تیرماه برگزار خواهد شد، تجلیل می‌شوند.

مرحله نهایی بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج در سه بخش انفرادی، گروهی و خانوادگی برگزار می‌شود.

همچنین بخش ایده‌پردازی نیز به عنوان بخش ویژه به مجموعه بخش‌های این دوره از مسابقات اضافه شده است.

در بخش انفرادی مشارکت به صورت فردی خواهد بود و رقابت‌های آن در رشته‌های حفظ آیات موضوعی عفاف و حجاب(ویژه بانوان)، مفاهیم سوره‌های مبارکه حجرات، صف و محمد(ص) از تفسیر نور، حفظ قرآن(شامل رشته‌های حفظ سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء و حفظ ۳۰ جزء از قرآن) ترتیل‌خوانی، قرائت تحقیق و قرائت تقلیدی(ویژه پسران زیر ۱۵ سال) برگزار می‌شود.

در بخش گروهی نیز هر کدام از اعضای گروه راه‌یافته به مرحله نهایی شامل سه نفر در یک موضوع مشخص در مسابقات شرکت می‌کنند و در پایان آن گروهی که امتیاز بالاتری را کسب کند موفق به کسب رتبه برتر خواهد شد.

در بخش خانوادگی نیز مشارکت به صورت خانوادگی است و هر کدام از اعضای خانواده در یکی از رشته‌های مشخص شده شرکت خواهند کرد و در پایان خانواده‌ای که امتیاز بالاتری را کسب کنند به مرحله بالاتر می‌رسد.

بخش ایده‌پردازی که بخش ویژه این دوره از مسابقات است نیز مخاطب با محوریت مؤسسات و پایگاه‌های مقاومت بسیج برگزار می‌شود، بر همین اساس در این بخش افرادی ایده‌های خلاقانه خود را در حوزه مسائل قرآنی کشور به دبیرخانه مسابقه ارسال کرده‌اند، ایده‌هایی که ملاک‌های برتری بیشتری از حیث نوآورانه بودن، خلاقیت و ... را دارا باشند، از سوی دارالقرآن بسیج حمایت خواهند شد. در این بخش پنج نفر به مرحله کشوری راه یافته‌اند.

یادآور می‌شود مراسم افتتاحیه این مسابقات شامگاه سه‌شنبه 21 تیرماه با حضور فرماندهان سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

انتهای پیام
captcha