اعلام ضوابط راه‌یابی گروه‌های مدیحه‌سرایی به مرحله نهایی مسابقات اوقاف
کد خبر: 4070521
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
حمید مجیدی‌مهر خبر داد:

اعلام ضوابط راه‌یابی گروه‌های مدیحه‌سرایی به مرحله نهایی مسابقات اوقاف

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به تعیین ضوابط راه‌یابی گروه‌های مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن گفت: در این دوره از مسابقات برای هر استان سهمیه خاصی در نظر گرفته شده است.

حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

به گزارش ایکنا، با عنایت به تعداد گروه‌های ثبت‌نام‌کننده در مرحله استانی، سهمیه حضور گروه‌های مذکور پس از داوری مسابقات مرحله استانی در سال جاری بر اساس حد نصاب و تعداد گروه‌های هر استان اعلام خواهد شد.

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم در مورد سهمیه‌بندی گروه‌های برتر مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم مرحله استانی جهت حضور در مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: این منوط به احصای نتایج کلی و اعمال شاخص‌های فنی و داوری‌ها خواهد بود.

وی افزود: به عنوان مثال اگر از یک استان 9 گروه ثبت‌نام کرده باشند، حتی در صورت کسب حدنصاب و نمرات بالای جدول کلی برگزیدگان، باز هم بر اساس سهمیه محدود، در مرحله بعد حاضر خواهند بود تا فرصت عادلانه برای بروز و درخشش سایر استان‌ها خصوصاً استان‌های کمتر برخوردار فراهم شود.

یادآور می‌شود، در چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 71 گروه مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن ثبت‌نام کردند که بررسی اولیه مشخصات گروه‌ها و بعد از فراخوان ارسال متن و سایر مستندات، در نهایت 65 گروه مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم شامل 40 گروه در بخش آقایان و 25 گروه در بخش بانوان حائز شرایط شناخته شدند.

مرحله اول رقابت‌های این رشته به‌صورت ضبط آثار تصویری همزمان با مرحله استانی این دوره از مسابقات برگزار خواهد شد و داوری این آثار به‌صورت متمرکز از سوی مرکز امور قرآنی انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha