خطرناک‌تر شدن ریزش ستون‌های مصلای قدیمی مسجدالاقصی
کد خبر: 4070681
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

خطرناک‌تر شدن ریزش ستون‌های مصلای قدیمی مسجدالاقصی

منابع فلسطینی اعلام کردند که به دنبال مخالفت رژیم صهیونیستی با بررسی ریزش ستون‌های مصلای قبلی مسجدالاقصی، امروز چهارشنبه هم از ستون‌های این مصلی همچنان خاک ریزش می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، تداوم حفاری‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی  در اطراف و زیر مسجدالاقصی به جایی رسیده که امروز از ستون‌های مصلای قدیم الاقصی خاک فرو می‌ریخت.

منابع فلسطینی در قدس اعلام کردند: دیوارهای مصلای قدیم الاقصی به دلیل حفاری‌‎های مستمر رژیم اشغالگر که منجر به ریزش‌های مکرر می‌شود، دائماً در حال فرسایش است.

این منابع افزودند: پس از سقوط تکه‌های سنگ از ستون‌ها در مصلای قدیم الاقصی، مقامات اشغالگر اجازه ندادند تیم فنی وابسته به اداره اوقاف اسلامی در بیت‌المقدس به بررسی آنچه در مجاورت دیوار جنوبی مسجد الاقصی رخ می‌دهد، بپردازد.

اداره اوقاف اسلامی در شهر قدس یک هفته پیش نیز اعلام کرد که ستون‌های مصلای قدیمی مسجد الاقصی همچنان بی‌دلیل با ریزش سنگ روبه‌رو است.

در اواسط خردادماه گذشته نیز از دیوارهای داخلی جنوبی مسجدالاقصی از محوطه مصلای قدیم الاقصی سنگ‌هایی افتاده بود که متخصصان امور مسجد مبارک الاقصی نسبت به خطر فضاهای خالی زیر مسجد بر اثر حفاری اشغالگران که شالوده مسجد را هم تهدید می‌کند، هشدار دادند.

خطرناک‌تر شدن ریزش ستون‌های مصلای قدیمی مسجد الاقصی

مصلای قدیمی مسجد الاقصی زیر رواق مرکزی مصلای قبلی واقع شده است و طول آن از شمال به جنوب کشیده شده و به باب «النبی» منتهی می‌شود.

این مصلی دارای دو رواق است که با سنگ‌های بزرگ احاطه شده است و در زمان خلفای اموی به عنوان یک راهرو ساخته شده بوده و فضاها را به هم متصل می‌کرده است.

شورای اوقاف و امور مقدسات اسلامی شهر قدس هم چندین بار طی دو ماه اخیر درباره جدی‌تر شدن خطر حفاری‌های اسرائیل در اطراف مسجد الاقصی هشدار داده است.

انتهای پیام
captcha