دیدار مدیران فرهنگی حشدالشعبی عراق با مدیران نهادهای قرآنی ایران
کد خبر: 4070762
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

دیدار مدیران فرهنگی حشدالشعبی عراق با مدیران نهادهای قرآنی ایران

مدیران قرآنی و فرهنگی حشدالشعبی عراق و مدیران فرهنگی سپاه قدس طی روزهای گذشته با معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه دیدار کردند.

دیدار مدیران فرهنگی حشدالشعبی عراق با مدیران نهادهای قرآنی ایران

به گزارش ایکنا، طی روزهای گذشته مدیران قرآنی و فرهنگی حشدالشعبی عراق و مدیران فرهنگی سپاه قدس با معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه دیدار کردند.

در بخشی از این دیدار علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن آرزوی موفقیت و پیروزی برای رزمندگان محور مقاومت، حرکت حشدالشعبی و جریانات وابسته مردمی به این نهاد مقاومت را ارزشمند شمرد و گفت: حشدالشعبی با توسعه فعالیت‌های قرآنی خصوصاً حفظ قرآن کریم می‌تواند تبدیل به یک نیروی نظامی قرآن بنیان شده و تفکرات قرآنی را مبنای فعالیت خود قرار دهد.

معاف با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران، افزود: پیشنهاد می‌دهم این اقدام ارزشمند در کشور عراق نیز اجرایی شود و در این مسیر تمام ظرفیت علمی و عملی جمهوری اسلامی ایران در خدمت این حرکت بزرگ قرآنی خواهد بود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به پیاده‌روی بزرگ اربعین و نزدیک شدن به این ایام اشاره و بیان کرد: در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی برنامه‌های قرآنی مفصلی را اجرا خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش در بخش دیگری از این دیدار حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به بیان نکاتی پرداخت و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه برگزاری مسابقات قرآن کریم و توسعه وقف قرآنی و همچنین در خصوص توسعه حفظ قرآن کریم در سطح حشدالشعبی و مردم عراق آمادگی کامل دارد و می‌تواند دانش برگزاری مسابقات در تمام سطوح را در اختیار این نهاد قرار دهد.

مجیدی‌مهر با اشاره به ظرفیت عظیم معنوی و مقبولیت حشدالشعبی در بین اقشار مختلف کشور عراق، بیان کرد: با توجه به این مقبولیت می‌توان برنامه‌ریزی‌های قرآنی و تبلیغات رسانه‌ای مبسوطی را در این خصوص در کشور عراق انجام داد.

همچنین در این دیدار هیئت قرآنی عراق نیز بر نزدیکی فکری و دینی دو طرف و استفاده از این ظرفیت برای برداشتن گام‌های مؤثر در حوزه قرآن کریم تأکید کردند.

در پایان این دیدار در خصوص هم‌افزایی بین مجموعه‌های قرآنی ایران و حشدالشعبی عراق تأکید شد و دو طرف اعلام آمادگی خود را برای انجام همکاری‌های مشترک اعلام کردند.

یادآور می‌‌شود این دیدار اوایل هفته جاری و در محل معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برگزار شده است. 

انتهای پیام
captcha