ترجمه پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به ۴۰ زبان دنیا
کد خبر: 4071206
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب خبر داد؛

ترجمه پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به ۴۰ زبان دنیا

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج بیت‌الله الحرام به ۴۰ زبان دنیا ترجمه شد و ضمن اینکه در پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبری انتشار یافت به زائران داوطلب دیگر کشور‌ها ارائه شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در نشست صمیمی با جوانان کاروان‌های حجاج ایرانی در مکه مکرمه، در پاسخ به مطالبات تعدادی از حاضران مبنی بر درنظر گرفتن سهمیه برای جوانان در حج آینده افزود: از ۲ میلیون نفر متقاضی ثبت نام شده برای حج تمتع طی دو دهه گذشته، همچنان یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر در نوبت حج قرار دارند البته وجه پرداختی این عزیزان به صورت سپرده گذاری نزد بانک است.

وی با بیان اینکه به مرور زمینه اعزام این افراد به حج تمتع فراهم می‌شود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به شرایط فعلی تا ۱۶ یا ۱۷ سال دیگر اعزام آن‌ها پایان یابد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: بنابر این اگر سهمیه‌ای برای جوانان در نظرگرفته شود، پدران همین جوانان که به هنگام ثبت نام برای سفر حج، جوان بوده اند از سفر معنوی حج باز می‌مانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه جوانان در اسلام از جایگاه رفیعی برخوردارند، گفت: از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده است که فرمودند خداوند به جوانان مباهات می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب افزود: جایگاه جوان در اسلام به حدی رفیع است که خداوند که خالق انسان است به جوانان البته جوانان عابد و پرستشگر مباهات می‌کند.

وی گفت: خواسته‌های نفسانی انسان را از پرستش دور می‌کند، مهم آن است که جوان با زیرپاگذاشتن خواسته‌های نفسانی همواره پرستشگر باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بعنوان نمونه‌ای از این جوانان نام برد که همواره یاد خدا و پیرو دستورات اسلام و سفارش پیامبراکرم(ص) و ائمه معصومین(علیهم السلام) بود.

وی با اشاره به حضور مستمر شهید سلیمانی درجبهه‌های نبرد، افزود: سرداردل‌ها خواسته‌های نفسانی را نادیده می‌گرفت و هموراه به فکر یاری مظلومان و مبارزه با ظالمان بود.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه جوانانی که به حج مشرف شده اند از جوهره ایمان بهره برده اند، از آن‌ها خواست تا از طریق صیقل دادن این جوهره از غبارآلودگی آن محافظت و به گونه‌ای عمل کنند که فرادیشان بهتر از امروز باشد.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، این افراد که نامشان باس عنوان حاج یا حاجیه زیور یافته «مهدی محمد حسینی»، «فاطمه خانی»، «احمدرضا محمدپور»، «زهره سادات موسوی»، «محمد جواد کبیری»، «زهرا نبوی»، «حامد چیت ساز» و «محمد انصاری حقیقی» به نمایندگی از جوانان شرکت کننده با بیان نقطه نظرات خود و درخواست‌های شان پرداختند.

انتهای پیام
captcha