پیام تسلیت اتحادیه قاریان مصر به مناسبت درگذشت مصطفی البناء
کد خبر: 4071242
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳

پیام تسلیت اتحادیه قاریان مصر به مناسبت درگذشت مصطفی البناء

اتحادیه حافظان و قاریان قرآن کریم مصر در بیانیه‌ای درگذشت استاد مصطفی البناء از علمای قرآنی و برادر مرحوم شیخ محمود علی البناء از قاریان فقید و شهیر مصری را تسلیت گفت.

درگذشت شیخ مصطفی البنا برادر مرحوم شیخ محمود علی البناء

به گزارش ایکنا به نقل از القاهره24، اتحادیه حافظان و قاریان قرآن کریم مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد:  شیخ مصطفی البنا برادر مرحوم شیخ محمود علی البناء به رحمت ایزدی پیوست و اتحادیه حافظان و قاریان قرآن کریم این مصیبت را خدمت خانواده مکرم ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کند.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه حافظان قرآن کریم مصر از درگاه ایزد منان می‌خواهد که روح این مرحوم را مشمول رحمت واسعه خویش قرار داده و در بهشت برین جای دهد و برای خانواده و بازماندگانش نیز  صبر و شکیبایی واسعه مسئلت می‌نماید.

استاد مصطفی البنا از علمای مصر و برادر شیخ محمود البناء قاری مشهور مصری بود که دیروز جمعه، 24 تیر بر اثر بیماری درگذشت و پیکر او بعد از نماز مغرب تشییع شود.

یکی از نزدیکان به خانواده البناء می‌گوید که شیخ مصطفی آخرین برادر شیخ محمود البناء بود که در قید حیات به سر می‌بُرد و دانش او کمتر از مرحوم شیخ محمود نبوده و اجازه‌نامه قرآن کریم را داشت. صدها دانش‌آموز در نزد شیخ مصطفی قرآن آموختند. این مرحوم در تمام عمر خود در روستای شبرا باص زادگاه خانوادگیشان زندگی كرد.

مرحوم مصطفی البناء در منزلی محقر در نزدیکی مسجدی به نام شیخ البناء ساکن بود و مسجد پایگاه اصلی او برای اقامه نماز و تدریس علوم قرآنی به صدها دانش‌آموزی بود که از استان المنوفیه و استان‌های همجوار می‌آمدند.

شیخ محمود علی البناء، از قاریان مشهور جهان اسلام ۱۷ دسامبر ۱۹۲۶ میلادی در روستای «شبرا باص» در استان المنوفیه مصر متولد شد و در سال ۱۹۶۷ میلادی یک دوره کامل ترتیل قرآن برای رادیو قرآن مصر قرائت و ضبط کرد.

این قاری مصری در طول زندگی خود به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرد و در حرمین شریفین، مسجد الاقصی، مسجد اموی در سوریه و بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی به قرائت قرآن پرداخت.

او در سال ۱۹۸۴ میلادی به عنوان معاون اتحادیه قاریان مصر برگزیده شد و در ۲۰ ژوئیه ۱۹۸۵ میلادی درگذشت. پیکر این قاری بزرگ جهان اسلام را در کنار مسجد روستای محل تولدش یعنی شبرا باص به خاک سپردند.

انتهای پیام
captcha