فعالیت دو هزار مرکز قرآنی در اردن از سر گرفته می‌شود
کد خبر: 4071357
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

فعالیت دو هزار مرکز قرآنی در اردن از سر گرفته می‌شود

وزیر اوقاف، امور اسلامی و اماکن مقدس اردن، امروز (یکشنبه) طی مراسمی از سرگیری فعالیت دو هزار مراکز تابستانی حفظ قرآن کریم وابسته به این وزارتخانه را اعلام می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الرای، محمد الخلایله، وزیر اوقاف، امور اسلامی و اماکن مقدس اردن امروز فعالیت مراکز تابستانی حفظ قرآن کریم وابسته به این وزارتخانه را با شعار «مسجدالاقصی تحت ولایت هاشمی و حق ابدی است» آغاز می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود که در حدود 2000 مرکز برای دختران و پسران در استان‌های مختلف اردن در زمینه حفظ قرآن در تابستان امسال فعال باشند. سال گذشته به دلیل اقدامات احتیاطی بهداشتی ناشی از همه‌گیری کرونا، تعداد آنها به 800 مرکز محدود شد.

فعالیت کانون‌های تابستانی امسال با توجه به صحبت‌هایی مبنی بر اجرای دستورالعمل‌های سال 2022 مراکز قرآنی کودک برگزار می‌شود که طی اسفند ماه در روزنامه رسمی منتشر شد و به کانون‌های موجود 6 ماه فرصت داده شد تا شرایط خود را اصلاح کنند.

این وزارتخانه هدف از تصویب دستورالعمل جدید را ارتقای خدمات ارائه شده به کانون‌های قرآنی کودکان، رسیدگی به تخلفات پیشین در برخی از کانون‌ها و ایجاد فضای سالم و مناسب برای کودکان عنوان کرد. 

این وزارتخانه وجود مراکز اسلامی وابسته به جامعه حافظان قرآن کریم را که تحت عنوان کانون قرآنی کودک فعالیت می‌کنند، تأیید و اعلام کرده است: این مراکز در واقع مهد کودک‌هایی هستند که همه دروس را بدون مجوز از  وزارت آموزش و پرورش تدریس می‌کنند. این کانون‌ها شرایط و الزامات ایمنی عمومی را ندارند و بدون هیچ مبنای قانونی، شهریه ماهانه از اولیای دانش آموزان دریافت می‌کنند.

جامعه حافظان قرآن اردن نیز به نوبه خود معتقد است که این اصلاحات سختگیرانه است و منجر به تعطیلی کانون‌ها و تغییر در کار آنها می‌شود. 

گفتنی است جمعه گذشته جمعی از شهروندان اردنی با تجمع در شهر معان این کشور مخالفت خود را با تصمیم دولت در متوقف کردن فعالیت‌های مراکز حفظ قرآن اعلام کردند.

اخبار رسیده از رسانه‌های اردن از بسته‌شدن ۶۸ مرکز قرآنی از سوی دولت این کشور حکایت دارد. شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی که پس از اقامه نماز ظهر روز جمعه و در مقابل مسجد جامع در مرکز این شهر برگزار شد، در واکنش به تصمیم وزارت اوقاف و مقدسات اسلامی اردن در متوقف کردن فعالیت‌های مراکز حفظ قرآن با بهانه‌های غیرقابل توجیه خواستار برکناری محمد الخلایله، وزیر اوقاف این کشور شدند.

انتهای پیام
captcha