فوت 2 زائر ایرانی در موسم حج
کد خبر: 4071571
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲

فوت 2 زائر ایرانی در موسم حج

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: متاسفانه تاکنون دو نفر از بانوان زائر ایرانی در سرزمین وحی جان باختند.

فوت 2 زائر ایرانی در مراسم حج

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حج و زیارت، سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در خصوص خدمات ارائه شده توسط مرکز پزشکی حج و زیارت در موسم حج سال جاری گفت: تاکنون 12 هزار و 783 مورد ویزیت تخصصی توسط این مرکز صورت گرفته و 392 نفر در بخش‌های اورژانس، داخلی و CCU بستری شده‌اند.

وی افزود: تاکنون شش هزار و 605 مورد خدمات پاراکلینیک شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی برای حجاج ایرانی صورت گرفته است.

مرعشی ادامه داد: تا این لحظه 25 هزار و 971 مورد خدمات پرستاری شامل نوار قلب، اندازه‌گیری قند و فشار خون، گچ‌گیری، تزریقات، پانسمان، سرم‌تراپی، جراحی و بخیه برای زائران ایرانی حج سال جاری صورت گرفته است.

وی همچنین گفت: تاکنون 51 هزار و 830 فقره نسخه درمانی برای زائران در درمانگاه‌ها و 11 هزار و 529 نسخه درمانی در بیمارستان‌ها صادر شده است همچنین دو هزار و 94 مورد خدمات مددکاری، امداد و انتقال زائران صورت گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه 50 هزار و 587 مورد ویزیت زائران در مجموعه‌های مکه مکرمه و مدینه منوره صورت گرفته است، عنوان کرد: متاسفانه تاکنون دو نفر از بانوان زائر ایرانی حج امسال در سرزمین وحی جان باختند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 9 زائر در بیمارستان سعودی در مکه مکرمه و هشت زائر در بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت بستری هستند.

مرعشی در پایان وضعیت کلی سلامت زائرن کشورمان را مطلوب دانست و گفت: بحمدالله مشکل خاصی در زائران مشاهده نشده است و امیدواریم بیماران بستری نیز هر چه سریعتر با عنایت خداوند و تلاش پزشکان بهبود یابند.

انتهای پیام
captcha