تقدیر از نمایندگان ایران در جشنواره سینمایی ایتالیا
کد خبر: 4071886
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳

تقدیر از نمایندگان ایران در جشنواره سینمایی ایتالیا

نمایندگانی از سینمای کشورمان به همت رایزنی فرهنگی ایران در رم در جشنواره «چینه لیدو» ایتالیا حضور یافتند.

حضور نمایندگان ایران در جشنواره سینمایی ایتالیابه گزارش ایکنا از ایتالیا، جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «چینه لیدو»  از بیست و سوم تا بیست و ششم تیر ماه سال جاری در بندر گردشگری شهر رم برگزار شد.

با حمایت رایزنی فرهنگی ایران فیلم کوتاه «زائران» ساخته مشترک فرنوش صمدی و علی عسگری در بخش غیر رقابتی این جشنواره به نمایش گذاشته شد و دو کارگردان این فیلم کوتاه نیز به عنوان اعضای هیئت داوران در این جشنواره حضور یافتند.

در جریان برگزاری این جشنواره، 36 فیلم کوتاه از آثار سینماگران کشورهای مختلف، در دو بخش غیر رقابتی و رقابتی ملی، مدیترانه‌ای، بین‌المللی و... به نمایش گذاشته شد و در سومین روز برگزاری، بخش ویژه‌ای  به نمایش فیلم «زائران»، با حضور و معرفی دو کارگردان این فیلم اختصاص یافت.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور محمدتقی امینی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا برگزار شد، از دوکارگردان ایرانی شرکت کننده در این جشنواره با اهدای نشان ویژه تقدیر به عمل آمد.

محمدتقی امینی، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا در این مراسم طی سخنانی، با ابراز خرسندی از حسن مشارکت مسئولان جشنواره چینه لیدو در فراهم سازی حضور موفق دو سینماگر ایرانی و نمایش اثرشان در این جشنواره، ساختار و فعالیت‌های رایزنی فرهنگی را به اختصار معرفی و  با تشریح این فعالیت‌ها در حوزه همکاری‌های سینمایی، در خصوص استمرار و گسترش همکاری‌های آتی در این حوزه اعلام آمادگی کرد.

فیلم کوتاه زائران داستان دو کودک را روایت می کند که در جستجوی مادرشان که در شهر استانبول زندگی می‌کند، روستای خود را ترک کرده و عازم سفر می شوند.

حضور نمایندگان ایران در جشنواره سینمایی ایتالیا

انتهای پیام
captcha