غدیر روز ابلاغ ولایت بود
کد خبر: 4071962
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱

غدیر روز ابلاغ ولایت بود

دبیر ستاد امر به معروف استان قم گفت: روز غدیر روز اعلان ولایت و جانشینی امیرالمؤمنین(ع) نبود بلکه روز ابلاغ ولایت بود.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین اصغر گرجی، دبیر ستاد امر به معروف استان قم، شامگاه 27 تیرماه در مراسم جشن غدیر هیئت بین‌المللی علمدار کربلا، گفت: روز غدیر روز اعلان ولایت و جانشینی امیرالمؤمنین(ع) نبود بلکه روز ابلاغ ولایت بود؛ فرق است بین ابلاغ و تبلیغ و اعلان،  ابلاغ شرایط پنجگانه دارد؛ از جمله اینکه همه باید بشنوند، همه بفهمند، همه باید بشناسند، همه باید بپذیرند و همه باید اقرار و اعتراف کنند و با رعایت این پنج ویژگی پیامبر(ص) ولایت امیرالمومنین را برای مردم ابلاغ کرد.

وی با اشاره به آیه بلاغ بیان، ادامه داد: خداوند به پیامبر(ص) هشدار می‌دهد «وإن لم تَفعَل فما بلّغتَ رسالته» این نشانگر اهمیت ولایت امیرالمؤمنین(ع) است؛ الیوم اکملت لکم دینکم نشانگر این است دین اسلام دیگر قابل تغییر و تحریف نیست همچنین «واتممت علیکم نعمتی« یعنی این نعمت نعمت ولایت است.
 
 دبیر ستاد امر به معروف استان قم ادامه داد: غیر از بیعت، در آن روز پیامبر فرمودند حاضرین این قضیه را به غائبین نیز برسانند؛ این نشانگر این است که باید غدیر احیا شود.
 
گرجی بیان کرد: هر کاری که برای علی(ع) انجام دهید علی(ع) هزار برابر آن را برای ما انجام خواهد داد؛ اگر یک قدم برداری به سویت هزار قدم خواهد برداشت؛ پس چه بهتر که غدیر را به بهترین نحو گرامی بداریم.
 
در ادامه جلسه، زارعی، رئیس اداره کل اتباع و مهاجرین قم، گفت: ما دنبال حل مشکلات مهاجرین هستیم، کارهای اقامت موقت مهاجرین در دستور کار است و بعد از اینکه مرحله شش ماه تمام شد اقامه یک ساله و بعد از اتمام یک سال در صورت نداشتن تخطی‌های اجتماعی و مردمی به سه سال و بعد تبدیل به تابعیت شهروندی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه معضلات کارت بانکی و خرید نان توسط اتباع، پیگیری و به‌زودی حل خواهد شد، بیان کرد: به‌ دستور رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران باید سازمان مهاجرین ایجاد شود، اکنون اقداماتی انجام شده و در دست بررسی است و اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
 
انتهای پیام
captcha