«طهورا» منتشر شد
کد خبر: 4072034
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

«طهورا» منتشر شد

بیست و سومین شماره فصلنامه کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز با عنوان «طهورا» منتشر شد.

طهورابه گزارش ایکنا، بیست و سومین شماره فصلنامه فرهنگی ـ قرآنی کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز با عنوان «طهورا» به صاحب امتیازی این کانون و سردبیری ثمین توان منتشر شد.

هیئت تحریریه این شماره شامل زهرا شمشیری، لیلا حاجی، زینب مختاری، کلثوم رضایی، فرشته محمدپور، فهیمه محمدپور، زهره عامری، فاطمه سلحشور، ثمین توان، جمیله انصاری‌پور، علی رستگار، علیرضا ستایشگر و احمدرضا پوردرویش است.

عناوین برخی از مطالبی که در این شماره می‌خوانیم شامل سفر روح، اعتبار دهر، تلخیص کتاب حضرت امام حسن(ع)، افطاری با یک غیر مسلمان، خورشید هشتم، بررسی تأثیر اعجاز آرایه‌های ادبی در درک و القای مفاهیم آیات سوره الرحمن، فرهنگ پهلوانی در سیره اهل بیت(ع)، معرفی کتاب کشتی پهلو گرفته، مولود کعبه و ... می‌شود.

در مطلبی با عنوان «فرهنگ پهلوانی در سیره اهل بیت(ع)» می‌خوانیم: «پهلوانی در لغت و ادبیات پارسی به معنای جوانمردی و رعایت اصول اخلاقی و انسانی است. اهل بیت(ع) نیز به عنوان سردمداران قافله انسانیت، همواره با اندیشه و گفتار و کردار شایسته خویش، پهلوانانه زیستن را به نیکی ترویج و حقیقت زیبایی را به وضوح در مقابل دیدگان عیان کردند. اهل بیت(ع) طریق رستگاری را در رعایت اخلاقیات می‌دانستند. ایشان ویژگی‌ها و سجایای مطلوب انسانی از قبیل صداقت، امانت‌داری، پاکدامنی، تعهد، انصاف و سایر اوصاف اخلاقی را مایه سعادت فرد و جامعه می‌شمردند. ایشان پیوسته با برجسته نمودن نقش فرد در تکامل جامعه از طریق عمل به حسنات، فرهنگ پهلوانی را به تمام انسان‌ها در طول تاریخ معرفی نمودند تا ما نیز با الگو پذیرفتن از سیره این بزرگواران به سعادت و نیک‌نامی دست یابیم».

دریافت نشریه طهورا

انتهای پیام
captcha