برکناری یک مقام ارشد بحرینی به دلیل مخالفت با سازش با رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4072672
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

برکناری یک مقام ارشد بحرینی به دلیل مخالفت با سازش با رژیم صهیونیستی

رئیس سازمان فرهنگ و آثار باستانی بحرین با صدور حکم پادشاه این کشور و به دلیل مخالفت با عادی‌سازی روابط منامه با رژیم صهیونیستی و دست ندادن او با سفیر این رژیم برکنار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبر پرس، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین با صدور تصمیمی می بنت محمد آل خلیفه، رئیس سازمان فرهنگ و آثار باستانی این کشور را به دلیل امتناع از دست دادن با سفیر رژیم اشغالگر در بحرین و مخالفت با پروژه‌ها برای یهودی‌سازی مناطق قدیمی منامه برکنار کرد.

منابع بحرینی اعلام کردند که حمد منتظر بازگشت می بنت محمد از سفر رسمی به آلبانی برای برکناری وی هم نماند و به جای او، خلیفه بن احمد بن عبدالله آل خلیفه را منصوب کرد.

می بنت بیش از 20 سال در وزارت رسانه و فرهنگ بحرین فعالیت کرده بود و همواره شخصیتی بحث برانگیز داشت و به دلیل رابطه خویشاوندی خود با خاندان حاکم جرئت اظهار نظرهایی مخالف با وزرایی که تحت نظر آنها کار می‌کرد، داشت.

ماجرا از این قرار است که در 16 ژوئن 2022، (26 خرداد 1401) استفان باندی، سفیر ایالات متحده در بحرین، مراسم ترحیمی را به مناسبت درگذشت پدرش در منزل خود در منامه برگزار کرد و برخی از سفرا و مقامات از جمله سفیر ایتان نائیه، سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین و می  بنت محمد به این مراسم دعوت شدند.

در حین فیلمبرداری، یک نفر که مسئول معرفی مهمانان به رئیس اداره فرهنگ و آثار باستانی بحرین بود زمانی که نوبت به سفیر رژیم صهیونیستی در منامه رسید، به می بنت محمد گفت که او، سفیر اسرائیل است که در اینجا می بنت محمد، دست خود را پس بکشد و از دست دادن با او خودداری کرد و سپس از منزل سفیر آمریکا خارج شد و از سفارت خواست که هیچ تصویری از او در مراسم  ختم منتشر نکند.

می بنت محمد پیش‌تر هم با یهودی‌سازی محله‌های قدیمی منامه مخالفت کرده بود که شامل مناطق باب البحرین، خیابان المتنبی تا کلیسای یهودی واقع در خیابان صعصعه بن صوحان در بخش قدیمی منامه است. او همچنین از اجازه دادن به سرمایه‌گذاران صهیونیستی ـ آمریکایی برای بنای محله‌ای یهودی با نمادهای مختص به آن‌ها و ستاره داوود و استقبال از گردشگران از باب البحرین تا کنیسه یهودیان اجتناب کرده بود.

انتهای پیام
captcha