اسرائیل جرئت هیچ اقدامی علیه لبنان را نداشته است + فیلم
کد خبر: 4073375
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
سیدحسن نصرالله:

اسرائیل جرئت هیچ اقدامی علیه لبنان را نداشته است + فیلم

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه توان مقاومت فراتر از رویارویی در مرزها بوده است، گفت: از زمان جنگ ژوئیه تا به امروز، دشمن اسرائیلی متوجه شده که هر اقدامی علیه لبنان با پاسخ مواجه خواهد شد و تا امروز جرئت هیچ اقدامی علیه لبنان را نداشته است.

به گزارش ایکنا،‌ سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، امشب در گفت‌وگوی «حوار الاربعین» با شبکه المیادین گفت: آغاز بازدارندگی از سال 1985 آغاز شد، زمانی که دشمن اسرائیلی مجبور شد زودتر از بسیاری از مناطق تحت اشغال خود عقب‌نشینی کند.

وی ادامه داد: دشمن برای جلوگیری از ورود رزمندگان مقاومت به فلسطین با نوار مرزی به عنوان کمربند امنیتی برخورد کرد و سپس بازدارندگی آغاز شد.

نصرالله با بیان اینکه بازدارندگی در آن زمان، دستاورد تمام جنبش‌های مقاومتی بود که عملیات شهادت‌طلبانه انجام دادند و تنها به حزب‌الله محدود نمی‌شد، افزود: مرحله دوم بازدارندگی از طریق اقدام مقاومت در روستاهای خط مقدم آغاز شد و از سال 1993 تا 1996 سطح بالایی از بازدارندگی به دست آمد.

وی ادامه داد: در نتیجه جنگ ژوئیه، دشمن متوجه شد که رویارویی با مقاومت خطرناک و بزرگ است و توان مقاومت فراتر از رویارویی در مرزها بوده است. از زمان جنگ ژوئیه تا به امروز، دشمن اسرائیلی متوجه شده است که هر اقدامی علیه لبنان با پاسخ مواجه خواهد شد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه اظهار کرد: دشمن، امروز به عملیات‌هایی متوسل می‌شود که هیچ اثری از خود بر جای نمی‌گذارد و از سال 2006 تا به امروز، جرئت هیچ اقدامی علیه لبنان را نداشته است.

وی در خصوص تعیین مرزهای آبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی، گفت: لبنان اکنون با فرصتی تاریخی مواجه است، چرا که اروپا به تأمین جایگزینی برای نفت و گاز روسیه نیازمند است. بایدن برای گاز و نفت به منطقه آمد و افزایش تولیدی که عربستان و امارات می‌توانند ارائه کنند، نیاز اروپا را برطرف نمی‌کند. آمریکا و اروپا به نفت و گاز نیاز دارند و اسرائیل این موضوع را فرصتی برای خود می‌بیند.
مصاحبه نصرالله با شبکه المنار

دبیر کل حزب الله افزود: بایدن خواهان جنگ در منطقه نیست و این فرصتی است که ما برای نفت خود فشار بیاوریم.

آمریکایی‌ها لبنان را به گرداب مذاکرات کشاندند در حالی که اسرائیل چاه‌ها را حفر می‌کرد و برای اکتشاف و استخراج گاز آماده می‌شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: هیچ هدف اسرائیلی در دریا یا زمین وجود ندارد که موشک‌های دقیق مقاومت نتوانند به آن دست یابند.
دولت لبنان از طریق آنچه که میانجی آمریکایی درخواست کرده بود، امتیاز بزرگی داد و اکنون توپ در زمین لبنان نیست زیرا از استخراج نفت و گاز در منطقه بلامنازع منع شده است.

آنچه لازم است انجام شود رعایت محدودیت‌های دولت لبنان و لغو حق وتو علیه شرکت‌های استخراج کننده نفت است.

سیدحسن نصرالله درباره نقش مقاومت در حمایت از منابع انرژی لبنان گفت: دولت لبنان قادر به اتخاذ تصمیم مناسب برای حفاظت از لبنان و ثروت آن نیست و از این رو مقاومت مجبور به اتخاذ این تصمیم است.

هدف ما این است که لبنان نفت و گاز استخراج کند زیرا این تنها راه برای بقای لبنان است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره استقلال عمل مقاومت گفت: ما گام‌های خود را با برادران سوری یا ایرانی یا هیچ یک از متحدان داخلی هماهنگ نکردیم.

من حاضرم سوخت ایران را به صورت رایگان به نیروگاه‌های لبنان بیاورم، مشروط بر اینکه دولت لبنان با آن موافقت کند.

پهپادهای مقاومت‌ قدرت بازدارندگی کامل دارد

دبیر کل حزب الله لبنان درباره استفاده از پهپادهای مقاومت علیه اسرائیل گفت: پهپادهای ما در طول سال‌های گذشته همواره وارد فلسطین اشغالی شده و ده‌ها بار بدون اینکه دشمن آنها را رهگیری کند، بازگشته‌اند.

ما در حزب‌الله موافقت کردیم که نوع دوم پهپادهایی را که دشمن می‌تواند آن‌ها را ساقط کند، بفرستیم تا به نتیجه مورد نظر خود برسیم.
ما اسرائیل را مجبور کردیم از هوا و دریا به سمت پهپادهای ما شلیک کند و آن‌ها را در تله انداختیم.

سید حسن نصرالله درباره استخراج گاز در مدیترانه توسط اسرائیل گفت: کشتی‌ای که از میدان کاریش گاز استخراج می‌کند اسرائیلی است حتی اگر عنوان آن یونانی باشد.

ما از توان دریایی دفاعی و تهاجمی کافی برای دستیابی به بازدارندگی لازم و تحقق اهداف مورد نظر برخوردار هستیم.

ما قادر به بازدارندگی دشمن و هدف قرار دادن اهداف مورد نظر در هر نقطه از آب‌های فلسطین اشغالی هستیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره چرایی به کارگیری پهپادهای مقاومت علیه اسرائیل گفت: گستردگی تهاجم هوایی پهپادهای اسرائیل ما را بر آن داشت تا تصمیم بگیریم از ظرفیتی که در اختیار داریم استفاده کنیم.

پهپادهای اسرائیل تا حد زیادی در بقاع و جنوب آزاردهنده شده بودند. اما پس از پاسخ مقاومت، میزان فعالیت آنها بسیار کاهش یافت.

حضور قدرت‌ها در جنگ احتمالی اسرائیل علیه مقاومت‌ 

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با المیادین در رابطه با احتمال جنگ با رژیم صهیونیستی گفت: مردم ما باید اعتماد کنند که مقاومت از توانایی‌های انسانی، نظامی و مادی کافی برخوردار است تا اسرائیل را مطیع اراده لبنان کند.

اگر اوضاع به سمت جنگ پیش برود، لبنانی‌ها باید به مقاومتی اعتماد کنند که بتواند اراده لبنان را بر دشمن تحمیل کند.

اگر جنگ بین لبنان و اسرائیل رخ دهد، معلوم نیست که جنگ تنها بین این دو طرف محدود شود. احتمال ورود سایر قدرت‌ها به چنین جنگی بسیار قوی است.

عقبه تاریخی شیعیان لبنان

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود، درباره میهن پرستی شیعیان لبنان، قدمت حضور آنها در این کشور و مستقل عمل کردن حزب الله در مسائل مختلف گفت: قدمت ما در کشور و عقبه تاریخی ما حداقل به 1400 سال می‌رسد.

وی افزود: در طول 40 سال گذشته یک نمونه برای من بیاورید که ثابت کند حزب الله کاری را که انجام می‌دهد به نفع ایران بوده است و نه لبنان.

کسانی که از فرهنگ وارداتی صحبت می‌کنند یا عمدا این کار را انجام می‌دهند یا جاهل هستند.
این فرهنگ، فرهنگ ماست و ما هستیم که آن را به بسیاری از نقاط دنیا صادر کرده‌ایم. کتاب‌های علمای ما در مهم‌ترین حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود.

واکنش نصرالله به سرود سلام یا مهدی

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود درباره موضع‌گیری‌هایی که علیه انتشار گسترده نسخه عربی سرود «سلام فرمانده» اتخاذ می‌شود، گفت: کارزاری که علیه سرود «سلام یا مهدی» راه افتاده است، با هدف قرار دادن محیط مقاومت ارتباط مستقیم دارد.

سرود «سلام یا مهدی» پیام بسیار مهمی از سوی محیط مقاومت است؛ نسل جدیدی که در اجتماع مربوط به سرود «سلام یا مهدی» شرکت کردند، اسرائیل را می‌ترساند و نگران می‌کند.
نصرالله گفت: اسرائیل از عمق پیام سرود سلام یا مهدی خبر دارد. حضور گسترده مردم و جوانان در مراسم پخش سرود سلام فرمانده پیام داشت. جوانان لبنان از چند ساعت قبل منتظر پخش سرود بودند.

دشمن می‌خواهد القا کند نسل جدید لبنان به امام زمان، امام خمینی و انقلاب اسلامی اعتقاد ندارد.

دبیر کل حزب الله درباره طرح برخی اتهام‌ها علیه حزب الله و دخالت آن در دستگاه امنیتی لبنان گفت: ادعای برخی مبنی بر اینکه سرویس‌های امنیتی لبنان تحت فرمان حزب الله فعالیت می‌کنند، دروغ، تهمت و ظلم به دستگاه‌های امنیتی و حزب الله است.

سیدحسن نصرالله درباره مسائل مطرح شده پیرامون ماجرای کشیش موسی الحاج (کشیش مسیحی که گفته می‌شود پس از بازگشت از اسرائیل بازداشت شده است) گفت: من و همه حزب‌الله مانند سایر لبنانی‌ها به پرونده کشیش موسی الحاج توجه داشتیم.

من به همه مردم لبنان به‌ویژه مسیحیان می‌گویم که حزب الله هیچ ارتباطی با موضوع موسی الحاج ندارد و ما در آن دخالت نخواهیم کرد. آنچه در دو روز گذشته در پس پرده ماجرای موسی الحاج رخ داد، چیزی از حکومت، نهادها و قوه قضائیه باقی نخواهد گذاشت و این مسیر خطرناکی است.

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص موضوع انتخاب نامزد جدید برای پست ریاست جمهوری لبنان گفت: ما در حزب الله هنوز بحث نامزدهای ریاست جمهوری را شروع نکرده‌ایم.

آنچه که به نقل از حزب الله در رابطه با موضوع ریاست جمهوری مطرح شده صحت ندارد. حزب الله نامزدی برای ریاست جمهوری نخواهد داشت، اما از بین نامزدهای موجود از یک نفر حمایت خواهد کرد.

پایان اسرائیل بسیار نزدیک است

دبیر کل حزب الله درباره آینده رژیم صهیونیستی گفت: من پایان موجودیت اسرائیل را بسیار نزدیک می‌بینم.

صحنه‌ای که در مورد پایان «اسرائیل» در ذهن دارم، رفتن مردم به سمت فرودگاه‌ها، بنادر و گذرگاه‌های مرزی است. نیازی نداریم که چهل سال منتظر بمانیم تا شاهد پایان اسرائیل باشیم.
همه عناصر بقای اسرائیل درحال فروکش کردن است، در حالی که عناصر نابودی آن قوی‌تر می‌شوند.

سیدحسن نصرالله درباره کمک حزب‌الله به مقاومت فلسطین در جریان نبرد سیف القدس گفت: در نبرد «سیف القدس» تمام اطلاعاتی که داشتیم از طریق اتاق عملیات مشترک در اختیار فلسطینی‌ها قرار می‌گرفت. ارتباط بین نیروهای محور مقاومت برقرار شد و سپاه پاسداران در نبرد «سیف القدس» در اتاق عملیات مشترک حضور داشت.

دبیرکل حزب الله درباره حماس و تغییر موضع آن در قبال دولت سوریه گفت: برادران حماس به اتفاق آرا به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توان به سوریه پشت کرد. برای اینکه سوریه بخشی از محور مقاومت است.

برادران حماس می‌گویند که هیچ دولت عربی آنچه را که سوریه برای حماس و جنبش مقاومت فلسطین انجام داد ارائه نکرده است. من شخصاً به حل و فصل روابط بین حماس و سوریه علاقه‌مند هستم، زیرا برای ما روشن است که درگیری به کجا می‌رود. سوریه در مورد رابطه با حماس نگاه بازی دارد و احتمال اتفاقات خوب و مثبت وجود دارد.

نصرالله با بیان اینکه روابط حزب الله با عربستان و امارات، مبتنی بر مسائل عقیدتی نیست، بلکه به خاطر مسائل سیاسی است، تصریح کرد: اختلاف با عربستان، در حد مواضع است، نه بیشتر. مشکل اصلی ما با عربستان، از جنگ یمن شروع شد و به درایت در این کشور، مربوط است.

سید حسن نصرالله در پایان تأکید کرد: موضع ایران در قبال موضوع فلسطین موضع عقیدتی و مذهبی است و سیاسی نیست و انتظار تمجید ندارد و همین موضع‌گیری موجب بحران‌های زیادی برای این کشور در منطقه شده است. اگر ایران قصد دستیابی به نفوذ بیشتر در منطقه را داشت با آمریکا مصالحه و ملت فلسطین را رها می‌کرد و مانند گذشته نقش ژاندارم منطقه را ایفا می‌کرد و این چیزی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند.

دیدگاه ما در منطقه تقویت محور مقاومت و روابط با برادران فلسطینی و حضور و روابط بیشتر در داخل است. من هیچ‌ کدام از دستاوردهای حزب‌الله را به شخص خودم نسبت نمی‌دهم، تمام دستاوردهای حزب الله به مدد خداوند و دوم به فضل جهاد و کوشش صورت گرفته است و وقتی می گویم حزب‌الله منظورم تمام مردم هم است. در رأس این دستاوردها تحقق امنیت برای مردم در جنوب لبنان و پیروزی سال ۲۰۰۰ است که ما در آن سهم داشتیم.

انتهای پیام
captcha