ضرورت تشدید مجازات‌ها برای پایان دادن به تبعیض و نژادپرستی
کد خبر: 4073685
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
دیدبان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی تأکید کرد؛

ضرورت تشدید مجازات‌ها برای پایان دادن به تبعیض و نژادپرستی

دیدبان الازهر برای مبازره با افراط‌گرایی ضمن محکوم کردن حملات نژادپرستانه علیه مسلمانان در اروپا بر ضرورت تشدید مجازات برای این حملات به منظور پایان دادن به تبعیض و نژادپرستی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، دیدبان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی پس از حمله نژادپرستانه اخیر علیه یک زن مسلمان باردار در ایتالیا، نسبت به افزایش این حملات به دلیل نفرت‌پراکنی احزاب راست افراطی هشدار داد.

در این حمله یک مرد ۳۵ ساله ایتالیایی در شهر کالنزانوی این کشور برقع یک زن مسلمان را گرفت و  در مقابل چشمان پسر ۱۱ ساله‌ وی با خشونت مانع از سوار شدن او به قطار شد. این مرد ایتالیایی در ادامه با اظهارات نژادپرستانه خواستار خروج این زن مسلمان که در ماه هفتم بارداری خود بود، از کشور شد.  

دیدبان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه پلیس ایتالیا اعلام کرد، این مرد دستگیر شده و اکنون با اتهام ضرب‌وجرح عمدی و وارد کردن صدمه جسمی و روحی به زن و پسر خردسالش مواجه است.

این دیدبان در ادامه تصریح کرد: با تکرار حملات نژادپرستانه، نفرت‌پراکنی نیز ابعادی مانند تروریسم یافته و هر دو پدیده به تهدیدی مانعی برای ثبات جوامع و امنیت اعضای آن تبدیل شده است. دیدبان الازهر برای مبازره با افراط‌گرایی در پایان تأکید کرد: تشدید مجازات‌ها برای مهار این نوع جرایم گام مهمی در جهت پایان دادن به اشکال نژادپرستی و تبعیض است.

انتهای پیام
captcha