واکنش جانشین دبیرکل جمعیت الوفاق به ممنوعیت ورود عزاداران به بحرین
کد خبر: 4074836
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶

واکنش جانشین دبیرکل جمعیت الوفاق به ممنوعیت ورود عزاداران به بحرین

جانشین دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به ممنوعیت ورود عزاداران کشورهای همسایه به بحرین، تأکید کرد: وقتی یک مسئول امنیتی به مسائل مربوط به شیعیان ورود کرده و تعیین مصلحت می‌کند، آنجاست که باید دانست کشور در سراشیبی تندی قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از بحرین، در پی اعلام وزارت کشور بحرین مبنی بر ممنوعیت ورود عزاداران کشورهای همسایه که سالیانه برای شرکت در مراسم حسینی به بحرین می‌آیند و همچنین اقدام نیروهای امنیتی به برچیدن پرچم‌ها، بنرها و مظاهر عزاداری از خیابان‌ها و آزار و اذیت زندانیان برای احیای شعائر حسینی، شیخ حسین الدیهی، جانشین دبیرکل جمعیت الوفاق مطالبی را در صفحه توییتر خود جهت آگاهی افکار عمومی و خطاب به حکومت بحرین منتشر کرد.

در این مطلب آمده است: اختلاف موجود بین مردم و حکومت در بحرین بسیار عمیق است و شواهد آن آشکارتر از خورشید است. وقتی یک مسئول امنیتی به مسائل مربوط به شیعیان ورود کرده و تعیین مصلحت می‌کند، آنجا است که باید دانست کشور در سراشیبی تندی قرار گرفته است.

وی با انتقاد از عملکرد رژیم آل خلیفه، گفت: به زور نقش ولایت و قیمومیت را انجام می‌دهند و از نهادهای دولتی برای تعیین مصلحت کشور، مصلحت شیعیان، مصلحت حسینیه‌ها و خطبا استفاده می‌کنند و کسانی را که با دستورات آن‌ها مخالفت کنند، مجازات می‌کنند. اینها متعلق به کدام عصر و دورانند؟! در همه این عالم جستجو کنید، حکومتی پیدا نمی‌کنید که اینگونه قیمومیتی تسلط‌گرایانه را بر مردم اعمال کند.

جانشین دبیر کل جمعیت الوفاق افزود: کشورها با سلطه‌طلبی و استبداد اصلاح نمی‌شوند و آنچه در بحرین می‌گذرد، علاوه بر آنچه ذکر شد، مداخله در شئون اختصاصى مذهبی است و دخالت در جزئیات آن و تعیین اینکه چه چیزی می‌شود، انجام شود و چه چیزی نمی‌شود. ما با یک واقعیت خطرناک، غیر قابل تحمل و غیر قابل قبول روبرو هستیم. کشور، نیازمند اصلاحات فراگیری است که امنیت، ثبات و آزادی را به‌طور مساوی برای همگان فراهم آورد.

شیخ حسین الدیهی با اشاره به ظلم و ستمی که به شیعیان بحرین می‌شود، گفت: شیعیان در بحرین به دنبال برقراری حکومت شیعی نیستند و در عین حال تحمیل حکومت مذهبی دیگر و یا سایر جهت‌گیری‌های مذهبی دیگر بر خود را نمی‌پذیرند، اما این همان چیزی است که در بحرین در حال وقوع است. قانون، برنامه‌های درسی، رسانه، قوه قضائیه و دستگاه امنیتی، مراکزی برای مجازات شیعیان به حساب می‌آیند که این خطرناک‌ترین مرتبه استبداد است.

وی افزود: آنچه لازم است، تحکیم اراده ملی است که بتواند آزادی دینی را برای همه شهروندان فراهم کند تا مناسک و شعائر مذهبی خود را به طور یکسان انجام دهند. ما نقض آزادی دینی هر مذهب، فرقه، طائفه و افراد را رد می‌کنیم و این برخواسته از دین، عقیده، برنامه و خواسته ما است.

تعریف و تمجید و لاف زدن در خصوص وجود آزادی‌های دینی در بحرین دروغی بزرگ و مکری بی‌نظیر است، به ویژه در سایه وجود تبعیض عمیق فرقه‌ای که درمان‌های سطحی یا بی‌اثر نمی‌تواند آن‌ها را مخفی کند. آنچه در حال رخ دادن است، نیاز به درمان واقعی دارد، در هر گوشه‌ای از حکومت به حاشیه رانده شدن مردم و تبعیض بی پایان وجود دارد.

شیخ الدیهی در خصوص اعمال محدودیت‌های مربوط به ماه محرم برای شیعیان گفت: صحبت از اعمال محدودیت‌ها در احیای موسم عاشورا در بحرین، پاره‌کردن بنرهای عاشورا و تهدید خطبا و حسینیه‌ها، امتداد یک سیاست نژادپرستانه است که در سال‌های اخیر رشد و گسترش یافته است و تا زمانی که پروژه سیاسی جامعی نباشد که کشور را به وضعیت اجماع بر قانون اساسی و اجماع ملی و حقیقی منتقل کند، ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha