دغدغه‌های مسلمانان نسبت به رشد گرایش‌های نژادپرستانه در سوئد
کد خبر: 4074851
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰

دغدغه‌های مسلمانان نسبت به رشد گرایش‌های نژادپرستانه در سوئد

دغدغه و نگرانی مسلمانانی که به دلایل مختلفی مجبور به مهاجرت به سوئد شده‌اند، در حال افزایش است.

به گزارش ایکنا، به نقل از SCI،‌ دغدغه و نگرانی مسلمانانی که به دلایل مختلفی مجبور به مهاجرت به سوئد شده‌اند، در حال افزایش است.

علاوه بر افزایش مباحث مربوط به نژادپرستی و ادغام خارجی‌ها و مهاجران، افزایش جنایات، خشونت و مشکل بیکاری در سوئد، تندروهای راست‌گرای سوئدی نیز اظهارات تندی علیه خارجی‌ها و مهاجران مطرح می‌کنند.

برخی اخبار در حزب «دموکرات‌های سوئد» حاکی از آن است که طرفداران حزب، گرایش‌های بیگانه‌هراسی و راست‌گرایانه‌ای دارند و شعار «سوئد برای سوئدی‌ها» را مطرح می‌کنند. همچنانکه خواستار اخراج پناهندگان و تشدید قوانین مهاجرتی هستند.

ابراهیم از مهاجران مقیم سوئد است که درباره شرایط خود در این کشور می‌گوید: مردم سوئد مهربان، مؤدب، آرام و درون‌گرا هستند و به همین دلیل درون خود را آشکار نمی‌کنند؛ حتی اگر گرایش‌های نژادپرستانه داشته باشند.

اما همسر او،‌ آنا، با وجود اینکه یک سوئدی است،‌ ترس خود را از ظهور جریان راست افراطی و تأثیر آن بر مهاجران ابراز می‌کند. هرچند که معتقد است وضعیت سوئد به خطرناکی آلمان نست.

ازدهار،‌ بانوی 34 ساله سوری است که به تازگی وارد شهر مالمو شده؛ او که مادر دو فرزند است، متوجه شده امکان برقراری روابط اجتماعی با سوئدی‌ها را ندارد.

وی در این رابطه می‌گوید: در این مدتی که اینجا هستم،‌ هیچ رابطه‌ای با سوئدی‌ها ندارم. شاید زبان و فرهنگ مانع است و یا شاید هم نژادپرستی که آن را کاملا در چشمان برخی احساس می‌کنم.

حسن،‌ مهاجر سوری نیز درباره اوضاع در سوئد می‌گوید: در سوئد چیزی جز یک زندگی امن وجود ندارد. در غیر این صورت، سوری‌ها و مهاجران به سوئد نمی‌آمدند. تفاوت‌های زندگی وجود دارد و نژادپرستی در جامعه سوئد پنهان است. اگرچه آن را نمی‌بینیم،‌ اما کاملا احساسش می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha