خلاصه کردن هیئت در ایستگاه‌ صلواتی جفا به فرهنگ عاشوراست
کد خبر: 4075106
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱

خلاصه کردن هیئت در ایستگاه‌ صلواتی جفا به فرهنگ عاشوراست

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم جلوگیری از تعدد ایستگاه‌های صلواتی در شهر تأکید کرد و افزود: خلاصه کردن هیئت در ایستگاه‌های صلواتی جفا به فرهنگ عاشورا و فاصله گرفتن از محتوا به جای توجه به شعور حسینی است.

اللهیاری سخنگوی شورای شهر قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین، قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه این کمیسیون با بیان اینکه اهمیت عفاف و حجاب باید به صورت منطقی و معقولانه به آگاهی مردم رسانده شود، اظهار کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مراسم عزاداری امام حسین (ع) توسط سخنرانان و مادحین دنبال شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از تلاش سازمانهای مرتبط شهرداری قزوین در ستاد محرم گفت: اقدامات شهرداری قزوین در فضاسازی عمومی شهر و فراهم آوردن مقدمات برگزاری عزاداری ایام محرم نقش مهمی دارد و تاکنون نیز اقدامات مؤثر و قابل توجهی داشته است.

اللهیاری افزود: در ستاد محرم نیز سعی شده تا اقدامات سازمان‌های مرتبط شهرداری در قالب حمایت و مشارکت برنامه‌ریزی شود.

وی بر لزوم توجه به آموزش حقوق شهروندی در تکایا و هیئت‌های مذهبی، توجه به موضوع عفاف و حجاب، پاکسازی و نظافت شهر، توجه به ترافیک در مسیر دسته‍‌های عزاداری در خیابان‌ها، رسیدگی به سد معبر تکایا در مسیرهای پیاده‌روها تأکید کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم جلوگیری از تعدد ایستگاه‌های صلواتی در شهر تأکید کرد و افزود: خلاصه کردن هیئت در ایستگاه‌های صلواتی جفا به فرهنگ عاشورا و فاصله گرفتن از محتوا به جای توجه به شعور حسینی است.

وی افزود: راهاندازی ایستگاه صلواتی در کنار هیئت‌های مذهبی کار ارزشمند و خوبی است و باید حمایت شود، اما راه‌اندازی یک ایستگاه صلواتی و تعدد آن‌ها در شهر نباید در اولویت باشد چرا که مردم را از حضور در هیئت‌ها و بهره‌مندی از روضه و منبر سخنرانی غافل می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین همچنین ضمن قدردانی از اقدامات سازمان مدیریت پسماند در جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد خواستار افزایش فعالیت اکیپهای این سازمان در ایام محرم و تداوم جمع‌آوری سگ‌های ولگرد شد.

انتهای پیام
captcha