یادگیری و آموزش زبان قرآن با اپلیکیشن «بازی قرآنی» + دانلود
کد خبر: 4075110
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

یادگیری و آموزش زبان قرآن با اپلیکیشن «بازی قرآنی» + دانلود

اپلیکیشن «بازی قرآنی» به کاربر این امکان را می‌دهد تا ضمن سرگرم شدن و گذراندن اوقات فراغت، توانایی ترجمه و درک مفاهیم قرآن را پیدا کند.

به گزارش ایکنا، امروزه با گسترش انواع سرگرمی‌ها و تغییر سبک‌ زندگی و همچنین تغییر ذائقه‌ها، آشنا کردن افراد جامعه با قرآن و مسائل مذهبی نیاز به روش مناسب و جذاب دارد. این مسئله یکی از نگرانی‌های مهم خانواده‌های دغدغه‌مند برای تربیت و رشد سالم فرزندانشان است؛ لذا آموزش قرآن به افراد مخصوصا کودکان باید ضمن جذابیت، با زبان کودکانه، همراه با محبت و با رعایت مبانی و روش صحیح آموزش قرآن باشد.

در فلسفه آموزش، به بازی اهمیت زیادی داده شده است و بازی صرف نظر از اینکه دیجیتال یا غیر دیجیتال باشد، سبک مؤثری برای آموزش هر نوع محتوایی است. این محتوا می‌تواند طیف وسیعی از مباحث را دربر بگیرد. اپلیکیشن «بازی قرآنی» در کنار بازی، ترجمه قرآن را به مخاطب با روش‌های سرگرم‌کننده آموزش می‌دهد.

یادگیری متفاوت قرآن در آموزش زبان قرآن با اپلیکیشن «بازی قرآنی» + دانلود

این اپلیکیشن با استفاده از روش‌های جدید آموزشی و با بکارگیری جذابیت‌های آموزش از طریق بازی‌واره روشی آسان برای آموزش زبان قرآن را ارائه کرده است.

بازی قرآنی، برنامه‌ای سرگرم‌کننده، اما آموزشی است که هم مناسب نوجوانان و هم بزرگسالان است. از طریق این برنامه شما می‌توانید ترجمه و مفاهیم قرآن را به صورتی متفاوت، آسان، کاربردی، جذاب و سرگرم‌کننده یاد بگیرید. محتوای این نرم‌افزار براساس کتاب آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم نوشته مسعود وکیل، پیاده‌سازی شده است.

یادگیری متفاوت قرآن در آموزش زبان قرآن با اپلیکیشن «بازی قرآنی» + دانلود

در این نرم‌افزار کاربر با گذراندن درس‌های کوتاه از قرآن کریم پیشرفت کرده و براساس لغات پرکاربرد، توانایی ترجمه قرآن و درک مفاهیم آن را پیدا می‌کند. از این طریق بدون شرکت در کلاس حضوری و صرف زمان زیاد، فهم خود از قرآن کریم را تقویت می‌کند.

ازجمله ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به نوآوری در آموزش زبان قرآن، استفاده از تصاویر مختلف و متنوع برای یادگیری بهتر، یادگیری به صورت صوتی و تصویری، طراحی ساده و کاربرپسند، امکان امتحان تعیین سطح، دارای محتوای طبقه‌بندی شده و اصولی، طراحی شده توسط کارشناسان قرآنی و ادبیات عرب و بازی‌های مختلف برای تثبیت آموزش‌ها اشاره کرد.

یادگیری متفاوت قرآن در آموزش زبان قرآن با اپلیکیشن «بازی قرآنی» + دانلود

در ادامه با توجه به نقد و بررسی ایکنا، از این برنامه به برخی از مواردی که می‌تواند در ارتقای آن کمک کند اشاره می‌شود. اولین نکته‌ای که مخاطب در برخورد با این برنامه روبه‌رو می‌شود نام آن است که شاید تولیدکنندگان برای آن وقت زیادی صرف نکرده‌اند و ضرورت دارد تا در کنار تولید و کیفیت ساخت نام مناسبی برای آن انتخاب می‌کردند. یکی دیگر از ضعف‌های این برنامه ضرورت آنلاین بودن در هنگام بازی است و کاربر نمی‌تواند بدون داشتن اینترنت از آن استفاده کند.

یادگیری متفاوت قرآن در آموزش زبان قرآن با اپلیکیشن «بازی قرآنی» + دانلود

معمولاً بازی وقتی جذاب‌تر می‌شود که به صورت گروهی باشد و این برنامه این ویژگی را نادیده گرفته است و انتظار می‌رفت تا تولیدکنندگان در آینده به این موضوع نیز فکر کنند. در کنار اینکه این بازی ایده‌ای جالب و سرگرم‌کننده در حوزه قرآنی است، اما کیفیت گرافیک آن پائین است.

یکی از قابلیت‌های این بازی رایگان بودن شروع و استفاده از آن است، اما کاربر با از دست دادن گزینه‌های بازی مجدد، برای بازی کردن باید هزینه پرداخت کند. همچنین اندازه کلمات خیلی ریز نوشته شده‌ و بهتر بود تا برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود. رنگ‌بندی این برنامه مخاطب‌پسند است، اما می‌توانست از تصاویر اسلیمی و نقوش اسلامی بیشتر استفاده شود. در مجموع این برنامه را می‌توان به عنوان یک برنامه مفید آموزش قرآن دانست.

این نرم‌افزار تولید موسسه بازی‌پژوهی مهر و ماه است. دریافت اپلیکیشن «بازی قرآنی»

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha