استقبال مسلمانان از ارائه غذای حلال در مدارس نیویورک
کد خبر: 4075537
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

استقبال مسلمانان از ارائه غذای حلال در مدارس نیویورک

شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی از اقدام برخی مدارس نیویورک در عرضه غذای حلال به دانش‌آموزان مسلمان استقبال کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی،  منطقه برنت‌وود نیویورک، اعلام کرد: از ماه سپتامبر (شهریورماه) در تمام مدارس دولتی این منطقه به‌طور دائمی وعده‌های غذایی حلال را به دانش‌آموزان ارائه می‌کند. این اقدام با استقبال شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی روبه‌رو شد.

شعبه نیویورک شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی نیز در بیانیه‌ای از این اقدام استقبال کرد. تصمیم قاطع مبنی بر حمایت از گزینه‌های دائمی غذای حلال در 20 جولای و در جلسه‌ای به مدیریت حسن احمد، اولین مقام مسلمان منتخب در شهرستان سافولک به تصویب رسید. این اولین برنامه از نوع خود در لانگ‌آیلند است و بر حدود هزار  خانواده مسلمان ساکن در منطقه تأثیر مثبت خواهد داشت.

عفاف ناشر، مدیر اجرایی شعبه نیویورک شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی در بیانیه‌ای گفت: بسیار خوشحالیم که دانش‌آموزان مسلمان برنت‌وود بالاخره گزینه‌های غذایی حلال را در مدارس خود به‌صورت دائمی خواهند داشت که مطابق با قوانین شرعی دینشان باشد. تغذیه خوب، سنگ بنای رشد جسمی و روانی سالم است، در حالی که حلال بودن غذا برای مسلمانان ضروری است.

منطقه برنت‌وود با در نظر گرفتن نیازهای تغذیه‌ای و معنوی کودکان مسلمان، گام مثبتی در راستای همزیستی برداشته است و باعث می‌شود که کودکان مسلمان به‌عنوان بخشی از جامعه مدرسه احساس تعلق و پذیرش کنند. ما خوشبین هستیم که هزینه کم و اجرای نسبتاً ساده این برنامه، سایر مناطق مدرسه لانگ آیلند را تشویق کند که از این روند پیروی کنند.

او افزود: شعبه نیویورک و جامعه مسلمانان آمریکا با همه کسانی که برتری نژادی، تعصب مذهبی، بیگانه‌هراسی و سایر اشکال نفرت را به چالش می‌کشند، همبستگی می‌کنند.

ناشر خاطرنشان کرد: این شورا کتابچه‌ای به نام «راهنمای اعمال دینی اسلامی برای مربیان» ارائه می‌دهد که برای کمک به مسئولان مدرسه طراحی شده است تا یک محیط یادگیری مثبت برای دانش‌آموزان مسلمان فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha