استفاده از زبان هنر؛ جهت انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان
کد خبر: 4075796
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶

استفاده از زبان هنر؛ جهت انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه دست‌اندرکاران برگزاری سوگواره مهر محرم، کار بزرگی در راستای فرهنگ عاشورایی می‌کنند، افزود: باید تلاش کرد تا فرهنگ عاشورا را با استفاده از زبان هنر، به نسل جوان انتقال داد.

استفاده از زبان هنر؛ جهت انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان،  عصر روز گذشته 12 مرداد، در مراسم رونمایی از پوستر پانزدهمین سوگواره ملی و چهارمین پویش تولید محتوای دیجیتال مهر محرم در سمنان با بیان اینکه هنر کمک می‌کند که پیام عاشورا بهتر نشر یابد، گفت: ظرفیت‌های استان سمنان در بحث محرم شناسانده شود.

وی ادامه داد: برگزاری سوگواره‌ها با استفاده از پتانسیل هنر می‌تواند یکی از مهمترین راهکارهای این مهم باشد که در این راستا هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در اجرای این سوگواره یکی از مهمترین مطالبات ما در استان سمنان است.

امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه دست‌اندرکاران برگزاری سوگواره مهر محرم، کار بزرگی در راستای فرهنگ عاشورایی می‌کنند، متذکر شد: باید تلاش کرد تا فرهنگ عاشورا را با استفاده از زبان هنر، به نسل جوان انتقال داد.

مطیعی افزود: پانزدهمین سوگواره ملی مهر محرم از مداومت این رویداد معنوی حکایت دارد که در این راستا عدالت‌محوری و ظلم‌ستیزی از ویژگی‌های عاشورا است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه جهاد تبیین از دیگر مطالبات و منویات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی از جامعه فرهنگی و تبلیغی کشور است، یادآور شد: ترویج فرهنگ عاشورایی از راههای تحقق جهاد تبیین است که برگزاری رویدادهایی مانند سوگواره مهر محرم در زمینه جهاد تبیین برای نسل جوان هم اهمیت دارد.

میثم قدس‌پور، دبیر سوگواره مهر محرم نیز با اشاره به اینکه سه نمایشگاه از آثار برتر این سوگواره در شهرهای سمنان، تهران و مشهد برپا خواهد شد، اظهار کرد: اولین نمایشگاه در دهه دوم محرم در سمنان، دومین نمایشگاه در دهه سوم محرم در مجلس شورای اسلامی و سومین نمایشگاه در حرم مطهر امام رضا (ع) برپا می‌شود.

 به گفته وی؛ به تصویر کشیدن فرهنگ عاشورایی از جمله محورهای این سوگواره است، که در این راستا سوگواره مهر محرم امسال در قالب بخش فیلم و عکس دومین سوگواره بین‌المللی «ما ملت امام حسینیم» در کنار سوگواره‌های سیب و اشراق برگزار خواهد شد.

قدس‌پور، با بیان اینکه جهاد تبیین، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، غیرت دینی، هیئات خانگی از جمله محورهای مهر محرم در سال جاری خواهند بود، یادآور شد: پویش تولید محتوای دیجیتال مهر محرم نیز در دو بخش پویش تولید محتوای عمومی و پویش تولید محتوای حرفه‌ای برگزار می‌شود.

به گفته وی؛ علاقمندان به شرکت در این رویداد باید آثار و تولیدات خود را به روش‌های نشر محتوا در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ #م لت_امام_حسین #من_حسینی_ام #مهر_محرم و نیز از طریق ثبت نام و بارگذاری در سایتwww.MehreMoharram.ir ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha