هشدار شورای علمای شیعه افغانستان نسبت به تأمین امنیت مراسم عاشورا
کد خبر: 4076100
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱

هشدار شورای علمای شیعه افغانستان نسبت به تأمین امنیت مراسم عاشورا

شورای علمای شیعه افغانستان و شورای عالی تنظیم امور دینی در این کشور با هشدار نسبت به امنیت مراسم محرم رعایت کامل نکات امنیتی در مراسم عزاداری عاشورا و ماه محرم را از جانب مردم خواستار شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری شفقنا افغانستان، پس از حادثه درگیری نیروهای طالبان و تروریست‌ها داعش در کابل، شورای علمای شیعه افغانستان و شورای عالی تنظیم امور دینی، با صدور بیانیه مشترکی بر لزوم هوشیاری مردم در اتخاذ تدابیر امنیتی لازم برای برگزاری مراسم عزاداری محرم تأکید کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ملت نجیب و متدین افغانستان، چنانچه می‌دانید مراسم ماه محرم امسال، بدون حادثه خاص امنیتی برای عزاداران حسینی سپری گردید. از استقبال پرشور و آگاهانه شما محبان و عاشقان آن حضرت سپاسگزاری نموده، از درگاه الهی برای شما پاداش نیک استدعا می‌نماییم و همچنین از نیروهای امنیتی که اطمینان خاطر برای تأمین امنیت مراسم عاشورا داده‌اند، نیز تشکر می‌نماییم.

در این بیانیه آمده است: پس از رویداد زیارت سخی، مقامات امنیتی تدابیر جدیدی را با کمیسیون عالی تأمین امنیت مراسم دینی در میان گذاشته است.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است: خطر در کمین است، لذا از عزاداران، هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری و سایرین می‌خواهیم که در تمام اقداماتشان جانب احتیاط را مراعات کنند.

در بیانیه شورای علمای شیعه و شورای عالی تنظیم امور دینی افغانستان آمده است که از تجمعات خارج از مکان‌های عزاداری پرهیز شود و همچنین از دستورالعمل‌ها و هدایت‌های کمیسیون عالی امنیتی پیروی شود زیرا این کمیسیون طی چندین سال خدمت صادقانه تجربیات زیادی به دست آورده و از جانبی، با مقامات امنیتی به صورت مستمر در ارتباط هستند. توفیق و قبولی اعمال همگان را از خدای منان تمنا می‌نماییم.

 به گزارش شفقنا مراسم ماه محرم امسال در افغانستان، شاهد تدابیر امنیتی بسیار اندکی از سوی طالبان به منظور حفظ امنیت این مراسم بوده است.  

 

انتهای پیام
captcha