سازمان ملل: طالبان مسئول تأمین امنیت عزاداران است
کد خبر: 4076297
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴

سازمان ملل: طالبان مسئول تأمین امنیت عزاداران است

گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل در امور حقوق بشر افغانستان با هولناک توصیف کردن انفجار مرگبار دیروز در غرب کابل، مقام‌های طالبان را مسئول حفاظت از جان شهروندان افغانستان توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری شیعیان افغانستان، ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل در امور حقوق بشر افغانستان با انتشار توییتی انفجار روز گذشته، 14 مرداد در کابل را هولناک توصیف کرد و آن را جنایتی خواند که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، این انفجار عزاداران محرم را هدف قرار داده است.

وی تأکید کرد: طالبان مسئول حفاظت از جان شهروندان افغانستان هستند و عاملان این جنایت باید محاکمه شوند.

عصر دیروز منطقه سرکاریز، از محلات ناحیه ششم شهر کابل انفجار مهیبی به وقوع پیوست. در این انفجار دست‌ کم 8 نفر شهید شده و شمار زخمیان را نیز تا 42 نفر ذکر کرده‌اند. برخی از منابع غیررسمی تلفات این انفجار را بسیار بیشتر دانسته‌اند.

خالد زدران، سخنگوی فرماندهی امنیتی طالبان در کابل گفته است مواد انفجاری کارگذاری شده در یک چرخ‌دستی شماری از غیرنظامیان را هدف قرار داده است. داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفته است.

انفجار دیروز در حالی رخ داده است که طالبان برای تأمین امنیت مراسم محرم، تدابیر امنیتی اتخاذ کرده‌اند. شورای علمای شیعه افغانستان پیش‌تر با هشدار نسبت به وقوع حملات تروریستی در ماه محرم، خواستار رعایت تدابیر امنیتی از سوی عزاداران حسینی شده بود.

انتهای پیام
captcha