فداکاری برای دین و قرآن؛ مهم‌ترین درس مکتب عاشورا
کد خبر: 4076403
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

فداکاری برای دین و قرآن؛ مهم‌ترین درس مکتب عاشورا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به مکتب حسینی و‌ واقعه عاشورا گفت: فداکاری برای حفظ دین و قرآن مهم‌ترین درسی است که از این مکتب می‌توان گرفت.

سردار نبی رودکی، فرمانده لشکر 19 فجر در دوران دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی در مراسم وداع کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با پیکر مطهر سردار شهید عبدالله اسکندری، مدیرکل اسبق بنیاد شهید فارس امروز، 15 مردادماه در شیراز برگزار شد.

سردار نبی رودکی، فرمانده لشکر ۱۹ فجر در دوران دفاع مقدس در این مراسم گفت: سردار شهید حاج عبدالله اسکندری تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) و در همه عرصه‌های زندگی تابع امامین انقلاب بود.

وی بیان کرد: سردار بی سر، شهید حاج عبدالله اسکندری از مکتب عاشورای حسینی الهام گرفته بود و عمر خود را در راه جهاد فی سبیل‌الله گذراند.

نبی رودکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مکتب حسینی و‌ واقعه عاشورا گفت: فداکاری برای حفظ دین و قرآن مهم‌ترین درسی است که از این مکتب می‌توان گرفت.

فرمانده اسبق لشکر ۱۹ فجر تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس آسیب‌پذیری دشمن باتمام توانایی‌ها و قدرت شیطانی که داشت مشاهده می‌شد.

وی یادآور شد: بهره‌مندی از دانش و بصیرت در دفاع از دین اسلام یکی دیگر از درس‌های مکتب عاشورا است که سردار اسکندری این درس‌ها را به خوبی یاد گرفته بود و توانست در زندگی خود پیاده کند .

نبی رودکی به تشریح درس‌های مکتب عاشورا اشاره کرد و گفت:عبرتی که  مکتب عاشورا برای ما داشت و سردار اسکندری هم این موضوع را به خوبی سرلوحه زندگی خود قرار داده بود اطاعت از  از امام زمان(عج) بود.

این یادگار دوران دفاع مقدس در ادامه با اشاره به فلسفه تشکیل داعش، بیان کرد: آمریکای جنایتکار داعش را آماده کرد و پرورش داد تا ملت ایران و شیعه  و اسلام ناب محمدی را از بین ببرد.

فرمانده اسبق لشکر ۱۹ فجر افزود: هدف داعش در اختیار قراردادن انقلاب اسلامی به آمریکا بود اما هوشیاری و بیداری رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) باعث شد جلو‌ی پیشروی‌های داعش گرفته شود و با ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام و جوانان و نوجوانان غیور ایران اسلامی، داعش شکست بخورد.

انتهای پیام
captcha