ترویج عفاف و حجاب نیازمند فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 4077285
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

ترویج عفاف و حجاب نیازمند فرهنگ‌سازی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان کرج با تأکید بر اینکه در بحث ترویج عفاف و حجاب، فرهنگ‌سازی اولویت است، گفت: ابتدا باید فرهنگ‌سازی بر مبنای کارهای علمی و پژوهش‌های زیرساختی صورت بگیرد و تنها از این راه می‌توانیم جلوی دشمنان ایستادگی کنیم.

عفاف و حجاب

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرج، مهدی آقابراری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان کرج، امروز، ۱۹ مردادماه در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب مسئله مهم و محوری در دولت سیزدهم به‌شمار می‌رود، بر ضرورت ساماندهی ویترین‌های سطح شهر تأکید کرد و گفت: در ادارات نیز رعایت ابلاغیه‌های عفاف و حجاب باید با جدیت پیگیری و دنبال شود.

وی افزود: عفاف و حجاب از مهمترین موضوعات دولت سیزدهم است و در ادوار پیشین نیز آن‌گونه که باید در این زمینه کار انجام نشده است.

این مسئول با بیان اینکه هر شهروند ایرانی در نظام جمهوری اسلامی باید تابع قوانین نظام در این کشور باشد، غفلت از مسئله حجاب را موجب تعدی دشمن در این زمینه دانست و گفت: بخشی از آسیب‌های فعلی ناشی از گرایش‌های غرب‌گرایی در ادوار پیشین تبعات اجتماعی فعلی را به دنبال داشته باشد.

آقابراری با اشاره به توطئه‌های دقیق و علمی دشمنان در مسئله حجاب تصریح کرد: فلسفه تشکیل جلسات قرارگاه عفاف و حجاب نیز همفکری و اجرای قوانین بالادستی در این زمینه است هرچند اقدامات اجرایی را باید از دل خانواده و دانشگاه‌ها آغاز کنیم.

این مسئول با بیان اینکه همگی در یک کشتی نشسته‌ایم و خسارت در یک بخش متوجه تمامی شهروندان و همنشینان ما خواهد بود، ادامه داد: تلفیق زندگی سنتی با الگوهای سبک زندگی غربی توطئه دشمنان است در حالی که دست ما از حیث دسترسی به منابع فرهنگی غنی‌تر از غرب است، ما قرآن و سنت را داریم، عاشورا و تاسوعا، ماه رمضان را داریم اینها همگی بستر اتصال ما به وحدانیت است. لذا، باورهای دینی و اعتقادی جامعه ما باید نقطه اتصالی برای تقویت ارزش‌های دینی و دوری از بی‌بند‌وباری‌های اجتماعی باشد.

آقابراری تأکید کرد: در حوزه عفاف و حجاب اکتفا به گزارش آماری راهکار نیست و باید در بخش‌های مختلف کار اجرایی انجام بگیرد. فرهنگ اولی بر کارهاست و ابتدا باید فرهنگ‌سازی بر مبنای کارهای علمی و پژوهش‌های زیرساختی صورت بگیرد تنها از این راه می‌توانیم جلوی دشمنان ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: نقش صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جمعه، فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه بسیار خطیر است و باید از بستر کار فرهنگی و گفتمان‌سازی در جامعه کار انجام شود. در سطح ادارات نیز نقش حراست‌ها در اجرای ابلاغیه‌های عفاف و حجاب خطیر است و رؤسای ادارات باید در این زمینه پاسخگو باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج با اشاره به بازدیدهای میدانی بازرسی فرمانداری کرج از ادارات بیان کرد: تشدید نظارت بر صنوف و واحدهای تولیدی، جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق، ساماندهی ویترین‌های فروش تولیدات در سطح شهر باید مورد توجه قرار گیرد و در آخرین مرحله بدون اغماض با تخلفات این حوزه باید برخورد قانونی لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha