تداوم راه امام حسین(ع) نیازمند حرکت جهادی است
کد خبر: 4077560
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

تداوم راه امام حسین(ع) نیازمند حرکت جهادی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا با تأکید بر اینکه تداوم راه و مرام امام حسین(ع) حرکتی جهادی و انقلابی می‌طلبد، اظهار کرد: در حال حاضر انقلاب اسلامی نیازمند حرکت‌های جهادی و زینبی است تا خون هزاران شهید گلگون‌کفن توسط ایادی استکبار و نظام سلطه به هدر نرود.

حجت الاسلام سرایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا، امروز، 21 مردادماه در جمع بسیجیان آموزش و پرورش ناحیه دو تبریز، گفت: حرکت جهادی حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) حادثه و نهضت بی‌بدیل عاشورا را برای همیشه تاریخ ماندگار کرد.

وی افزود: از نظر محاسبات سیاسی و نظامی آن روز، بنی‌امیه با شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا کار اسلام ناب محمدی(ص) را یکسره کرد، اما حرکت جهادی و تبیین و تشریح صحیح و حقیقی عاشورا توسط امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) در مجلس ابن زیاد این محاسبات را به هم زد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا با تأکید بر اینکه تداوم راه و مرام امام حسین(ع) حرکتی جهادی و انقلابی می‌طلبد، اظهار کرد: در حال حاضر انقلاب اسلامی نیازمند حرکت‌های جهادی و زینبی است تا خون هزاران شهید گلگون کفن توسط ایادی استکبار و نظام سلطه به هدر نرود.

نجفقلی‌زاده سرایی ادامه داد: مکتب عاشورا پیوندی عمیق با آموزه‌های الهی دارد و همین امر بر ماندگاری عاشورا در طول تاریخ و علی‌رغم تمامی توطئه‌ها و تهدیدها افزوده است.

وی با اشاره به اینکه قیام و نهضت عاشورا با دو دفتر آغاز شد، اضافه کرد: دفتر نخست متعلق به امام حسین(ع) و یاران باوفایش و دفتر دوم نیز به امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) که ادامه‌دهنده دفتر اول نهضت عاشورا بودند، اختصاص دارد و این دو مقوله نیازمند بررسی‌های عمیق کارشناسی است.

نجفقلی‌زاده سرایی گفت: مکتب عاشورا، مکتب‌های دیگری همچون مکتب امام خمینی(ره) و مکتب شهید والامقام قاسم سلیمانی را به‌وجود آورده است و باید توجه دشت که امنیت و آرامش امروز مردم ایران اسلامی مرهون تلاش‌های رزمندگان مقاومت است که تربیت‌ یافته این دو مکتب هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا یادآور شد: در مقابل جریان خطرناک داعش تنها عامل ایستادگی همین مکتب عاشورا بود که توانست بزرگترین خطر فتنه علیه اسلام و بشریت را دفع کند.

انتهای پیام
captcha