بازدید مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد از ایکنا
کد خبر: 4078404
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲

بازدید مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد از ایکنا

حجت‌الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد که محمد فاضلی، سیدعلی کل‌العماد و عبدالکریم لک معاون، رئیس دفتر و مسئول روابط‌عمومی این نهاد وی را همراهی می‌کردند، از ایکنا یزد بازدید کرد.

بازدید مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد از ایکنابه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد که محمد فاضلی، سیدعلی کل‌العماد و عبدالکریم لک معاون، رئیس دفتر و مسئول روابط‌عمومی این نهاد وی را همراهی می‌کردند، از ایکنا یزد بازدید کرد.

حجت‌الاسلام عباس زارع‌، میرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد، 24 مردادماه در این بازدید اظهار کرد: خبرنگاران باید همانند امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) که پیام‌رسانان حقیقی واقعه کربلا بودند، به رسالت سنگین و مهم خود عمل کنند.

وی ادامه داد: خبرگزاری ایکنا این توفیق را دارد در راستای اهداف شهدا گام برمی‌دارد و با پوشش اخبار مناسب در امیدبخشی به جامعه نقش‌آفرینی می‌کند و نشاط معنوی را ترویج می‌دهد که قابل تقدیر است.

ایکنا نشاط معنوی را ترویج می‌دهد

زارع افزود: رسانه‌ها باید به متن پرداخته و از هر گونه حاشیه‌سازی دوری کنند، ایجاد ناامیدی و یأس در مردم بزرگترین گناه است به‌ویژه اینکه برخی رسانه‌ها به رغم سختی‌هایی که برای تحقق این نظام مقدس کشیده شده، با بزرگنمایی برخی کاستی‌ها و نقد غیرمنصفانه مشکلات، آب در آسیاب دشمن می‌ریزند و اگر نقدی داریم باید منصفانه باشد بنابراین خبرنگاری شغل شریف و مقدسی است که در این مسیر باید تمام تلاش خود را به کار گیرند.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: در این زمینه همایش سراسری آزادگان در استان با حضور آزادگان و سخنرانی امام جمعه و استاندار یزد برگزار می‌شود.

وی برگزاری همایش دوچرخه سواری و دیدار با خانواده‌های آزادگان شهید و متوفی را از دیگر برنامه‌ها به این مناسبت اعلام کرد و گفت: 15 شهید استان در غربت اسارت و  9 نفر پس از رهایی از اسارت به شهادت رسیدند.

زارع بر ثبت و ضبط خاطرات آزادگان و خانواده شهدا تأکید کرد و آن را گنجینه‌ای اررشمند دانست که باید به نسل‌های آینده منتقل شود و گفت: سال گذشته 400 مورد و امسال 600 مورد ضبط خاطرات در بنیاد شهید صورت گرفته است.

یزد 751 آزاده دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد یادآور شد: استان یزد 751 آزاده دارد که هم‌اکنون ۶۸۲ نفر از آنها در قید حیات هستند.

محمد فاضلی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد نیز در این بازدید از برگزاری دومین جشنواره چندرسانه‌ای «رسم سرخ» خبر داد و گفت: این جشنواره با شعار «نهضت هنری جهاد تبیین» از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود که در این راستا علاقه‌مندان تا دهم شهریور می‌توانند آثار خود را با موضوعات جهاد تبیین در حوزه ایثار و شهادت، بیانیه گام دوم انقلاب، قهرمان پروری، ایثار اجتماعی، دیپلماسی ایثار، خودباوری و همگرایی ملی و قدرت نرم به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی ویژه ایثارگران و خانواده‌های آنان گفت: امسال در کنار مسابقات به برگزاری کلاس‌های قرآنی نیز توجه ویژه‌ای شده است، البته در زمینه قرآنی شاهد درخشش ایثارگران و خانواده‌های آنان در سطح کشوری نیز هستیم.

فاضلی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های هنری بیان کرد: برگزاری سومین رویداد استارت آپی سرآمدان شاهد و ایثارگر استان یزد، اولین جشنواره تئاتر خیابانی و صحنه‌ای «ایثار»، انتشار نخستین فراخوان طرح و ایده فیلم‌نامه ایثار در قالب فیلم‌های ۱۲۰ ثانیه‌ای، فیلم‌های مستند ۳۰ دقیقه‌ای با موضوع «شهدای مدافع حرم و امنیت» و تولیدات نمایشی در قالب نمایشنامه‌نویسی و ایده تا کارگردانی با موضوع «ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی» از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام
captcha