«سرّ سر» هنرمندان فارس را فراخواند
کد خبر: 4079427
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸

«سرّ سر» هنرمندان فارس را فراخواند

جشنواره فرهنگی ـ هنری «سرّ سر» در رشته‌های مقاله، کلیپ، عکس، شعر و داستان ویژه بزرگداشت سردار بی‌سر مدافع حرم، شهید عبدالله اسکندری در استان فارس برگزار خواهد شد.

مسعود زاده باقری، مدیر مؤسسه عطرک شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مسعود زاده باقری، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی آموزشی عصر طلایی رشد کودک (عطرک) شیراز امروز، 29 مردادماه در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره شهید عبدالله اسکندری به همت این مؤسسه در استان فارس خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور گرامیداشت یاد و خاطره سردار بی‌سر مدافع حرم، شهید عبدالله اسکندری برگزار می‌شود.

وی با یادآوری اینکه یکی از وظایف ذاتی مؤسسه عطرت پرداختن به مقوله فرهنگ اسلامی و انقلابی است، افزود: در این راستا تصمیم گرفتیم تا جشنواره‌ای به منظور پاسداشت شهید عبدالله اسکندری که افتخار مردم استان فارس است را برگزار کنیم.

زاده باقری، رمز اقتدار ملت ایران را وجود فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: دشمن از تفکر جهادی و تفکری که منتج به مقاومت مسلمانان می‌شود، می‌هراسد لذا همواره به دنبال ایجاد شبهه در این فرهنگ هستند تا بتوانند فرهنگ دنیاطلبی و مصرف‌گرایی را جایگزین فرهنگ ایثار و شهادت کنند گرچه این تلاش آنان کاملاً بیهوده است.

مدیر مؤسسه عطرک به اهداف برگزاری جشنواره شهید عبدالله اسکندری اشاره کرد و گفت: آشنایی نسل جدید با فرهنگ ا یثار و شهادت، تزریق فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه، انتقال رشادت‌های نسل‌های گذشته به نسل جدید، قدردانی از ایثار شهیدان، ایجاد و گسترش طراوت و معنویت اجتماعی در بین آحاد جامعه از جمله اهداف برگزاری جشنواره مذکور است.

وی با یادآوری اینکه جشنواره مذکور با عنوان «سرّ سر» برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره به ما یادآوری خواهد کرد که نباید عکس شهدا را ببینیم ولی عکس آن‌ها عمل کنیم.

زاده باقری با تصریح اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 30 مهرماه سال جاری است، افزود: جشنواره مذکور  در با موضوع شهید اسکندری و سایر شهدای استان فارس و در قالب کلیپ، مقاله، عکس، شعر و داستان برگزار خواهد شد که شرکت عموم مردم در این جشنواره آزاد است.

وی با ذکر این نکته که این جشنواره تنها برای استان فارس اجرا می‌شود، گفت: به نفر اول این جشنواره سفر عتبات عالیات به مدت 5 روز همراه با سکه بهار آزادی، نفر دوم سفر مشهد مقدس به مدت 5 روز همراه با سکه بهار آزادی و نفر سوم نیز سفر قم به مدت 5 روز همراه با سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد.

مدیرعامل مؤسسه عطرک در ادامه بخش دیگری از فعالیت‌های این مؤسسه را یادآور شد و افزود: این مؤسسه با هدف کمک به رشد و بالندگی کودکان این مرز و بوم با همت جمعی از دانشگاهیان راه‌اندازی شده است که جامعه مخاطب ما کودکان 3 تا 7 سال هستند.

زاده باقری با یادآوری اینکه در 31 استان کشور و همچنین تمام نقاط استان فارس دارای نمایندگی فعال هستیم، گفت: ارتقای کیفی آموزش و توجه به پژوهش و حضور مؤثر در عرصه رقابت، ارتقای سطح خدمت به گیرندگان خدمت یعنی کودکان از جمله اهداف ما در این مؤسسه است.

وی با تصریح اینکه در بعد اشتغالزایی کار بی‌نظیری در کشور انجام دادیم، گفت: هم اکنون این مؤسسه بیش از 3 هزار نفر در سراسر کشور و یک هزار و 200 نفر در استان فارس را مشغول به کار کرده است.

مدیرعامل مؤسسه عطرک با بیان اینکه تلاش کردیم تا آموزش‌های تکمیلی دیگری را بعد از سن 7 سالگی تا ششم ابتدایی برای کودکان با اخذ مجوز ارائه دهیم که نمایندگی این سیستم آموزشی را از سنگاپور اخذ کردیم، گفت: همچنین اقداماتی نیز برای رنج سنی 13 سال به بالا انجام دادیم و برای آنان سیستم آموزش دیگری که برای تقویت اعتماد به نفس و ایجاد شادی و نشاط است، پیاده کردیم.

انتهای پیام
captcha