ایجاد محدودیت حزب کارگر انگلستان برای نماینده مسلمان
کد خبر: 4080333
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

ایجاد محدودیت حزب کارگر انگلستان برای نماینده مسلمان

رهبر حزب کارگر انگلیس متهم است که در ایجاد محدودیت و مشکل برای یک نماینده زن مسلمان دست داشته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، کر استارمر، رهبر حزب معارض کارگر انگلستان، در مورد پرونده ابسانا بیگم، نماینده مسلمان پارلمان، متهم است پس از شکایت این نماینده از خشونت خانوادگی به جای کمک به او، برای اعمال فشار بیشتر به این نماینده همدستی کرده است.

وبسایت نوارا مدیا در این خصوص به نقل از یک کارشناس مسائل خشونت خانوادگی اعلام کرد: پس از آنکه بیگم خود را یک فرد نجات‌یافته از خشونت خانوادگی خواند، حزب کارگر به دنبال انجام اقداماتی بوده است تا از نامزدی بیگم برای انتخابات آینده جلوگیری کند.

این نماینده مسلمان در ژوئن گذشته اعلام کرده بود که در نتیجه آنچه اقدامات زن‌ستیزانه و برخی محدودیت‌ها توصیف کرده،‌ دچار یک فروپاشی روحی و جسمی شده است. وضعیتی که با آغاز مراحلی برای حذف او از نامزدی دوباره در حزب به اوج خود رسیده است.

بیگم 29 ساله در سال 2019 کرسی خود را در حوزه انتخابیه «پوپلار و لیم هاوس» (Poplar & Limehouse) به دست آورد و اولین نماینده محجبه‌ای شد که وارد پارلمان بریتانیا می‌شد.

او پس از انتخابش تحت تحقیقات و پیگرد قانونی قرار گرفت، زیرا متهم به کلاهبرداری برای به دست آوردن یک آپارتمان در لندن بود، اما دادگاه سال گذشته او را از این اتهام تبرئه کرد.

وکلای او در دفاع از موکل خود گفتند که شکایت برادر شوهر سابق او که تحقیقات بر اساس آن آغاز شده بود، کذب بوده است.

به گزارش نوارا مدیا،‌ کمپین حذف بیگم توسط افراد نزدیک به همسر سابق او دنبال شده و توسط جناح راست حزب کارگر حمایت می‌شود.  

این درحالی است که جان مک دانل، معاون سابق رئیس حزب و وزیر دارایی سابق در دولت سایه،‌ حمایت خود را از بیگم اعلام کرده و در نامه‌ای به استارمر از او خواسته بود که رأی‌گیری در مورد محرومیت بیگم را به حالت تعلیق درآورد.

انتهای پیام
captcha