محکومیت اخراج دانش‌آموز محجبه آمریکایی از مدرسه
کد خبر: 4080399
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

محکومیت اخراج دانش‌آموز محجبه آمریکایی از مدرسه

اخراج یک دانش‌آموز محجبه آمریکایی در نخستین روز آغاز کار مدارس از کلاس درس به دلیل داشتن حجاب اسلامی، واکنش گسترده مردم و مقامات رسمی را در پی داشته است.

محکومیت اخراج دانش‌آموز محجبه آمریکایی از مدرسهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، پس از اخراج «افنان»، دانش‌آموز محجبه آمریکایی در نخستین روز از آغاز مدارس و به دلیل حجاب اسلامی، موج گسترده‌ای از اعتراض به این تصمیم و همدلی با وی در شبکه‌های اجتماعی شهر مالدن واقع در ایالت ماساچوست آمریکا به راه افتاد.

این دانش‌آموز مسلمان در نخست روز مدرسه به دلیل رعایت نکردن قوانین پوششی مدرسه به دفتر فراخوانده شده و از کلاس درس اخراج شده است.

«دالیا. ز»، یکی از بستگان وی که این ماجرا را در شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد، تصریح کرده است: 10 سال پیش او نیز به دلیل داشتن حجاب اسلامی از مدرسه «میستیک ولی» اخراج شده و تا زمانی که نامه‌ای از یک مسلمان شناخته‌شده ارائه نکرد، اجازه حضور در مدرسه را نیافت. در این نامه تأکید شده بود که حجاب، بخشی از پوشش اسلامی است.

وی در ادامه افزود: من و برادرانم و بسیاری دیگر از مسلمانان، دائماً با رفتارهای تبعیض‌آمیزی مواجه بوده‌ایم که به شکل‌های مختلف ادامه داشته است.

گری کریس تنسون، شهردار مالدن نیز با انتشار بیانیه‌ای رسمی، این حادثه را محکوم و تصریح کرد مانند بسیاری از این واقعه آزرده شده است.

وی با اشاره به اینکه قوانین مرتبط با پوشش در مدرسه را درک می‌کند و به آن احترام می‌گذارد اطمینان داده است همه اعضای جامعه مسلمان در این شهر از حق آزادی در استفاده از حجاب برخوردارند و آزادی در حجاب نمی‌تواند در قوانین پوشش در مدرسه قرار بگیرد و نباید این گونه (با اخراج از مدرسه) با آن برخورد شود.

دادستان مالدن نیز این حادثه را محکوم کرده و گفته است: شهر مالدن نمی‌توان چنین تبعیضی را در مدرسه بپذیرد.

انتهای پیام
captcha