همبستگی الازهر با خانواده‌های قربانیان سیل در پاکستان
کد خبر: 4081375
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

همبستگی الازهر با خانواده‌های قربانیان سیل در پاکستان

الازهر ضمن تسلیت به قربانیان سیل در پاکستان که منجر به کشته‌شدن صدها نفر و آوارگی هزاران نفر شده است، همبستگی صمیمانه خود با این کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاهرام، الازهر با ارسال پیامی ضمن ابراز تسلیت به قربانیان سیل در پاکستان، همبستگی و همدردی صمیمانه خود با این کشور را اعلام کرد.

در این پیام تصریح شده است: الازهر همبستگی صمیمانه خود با دولت پاکستان برای غلبه بر این مصیبت را اعلام داشته و از خداوند متعال برای قربانیان غفران و رحمت واسعه، برای خانواده‌ها و بستگان آنها صبر و آرامش و برای مجروحان صبر عاجل مسئلت دارد و از خداوند می‌خواهد به این کشور عزیز در غلبه بر مصیبت‌هایش توفیق عنایت فرماید.

به دنبال وقوع سیلاب مهیب در بخش‌های وسیعی از پاکستان که خسارت قابل‌توجهی برجا گذاشت، مقامات این کشور خواستار دریافت کمک‌های بین‌المللی شدند.

وزارت کشور پاکستان اعلام کرد: برخی از کشورها به درخواست کمک پاسخ داده اما همچنان به دریافت کمک‌های بیشتر نیاز است.

گفته شده از ماه ژوئن بیش از ۱۰۰۰ نفر بر اثر وقوع سیلاب در پاکستان جان خود را از دست داده و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

در شمال غرب پاکستان هزاران نفر به دنبال طغیان رودخانه‌ها در ایالت خیبر پختونخوا و وقوع سیلاب مهیب و سهمگین مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

در ایالت سند واقع در جنوب شرق پاکستان نیز سیل خسارت گسترده‌ای به جا گذاشته و هزاران نفر از خانه‌های خود متواری شده‌اند.

اگرچه وقوع سیلاب در پاکستان حادثه متداولی است؛ اما به گفته مردم کشور، بارش‌های اخیر متفاوت و فراتر از بارندگی‌هایی بوده که پیش از این گزارش شده است.

انتهای پیام
captcha